خانواده ها هیچ وجهی برای ثبت نام دانش آموزان نپردازند

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت: مسئولان مدارس حق دریافت وجه بابت ثبت‌نام را ندارند و این موضوع نیز بارها تاکید شد، خانواده‌ها این موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا به‌صورت ویژه پیگیری شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۱۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲


 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حامد دیانی در نشست خبری اعضای ستاد مرکزی پروژه مهر 94 در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک ساری آمادگی دارد تا اجرای پروژه مهر در این مرکز به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: 190 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه یک زیر پوشش پروژه مهر قرار دارند و همه این مدارس برای اجرای پروژه مهر آمادگی لازم را دارند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری درباره هوشمندسازی مدارس در این ناحیه، خاطرنشان کرد: همه مدارس در این مرکز هوشمند شد و با پیگیری انجام‌شده، هوشمندسازی مدارس روستایی نیز در دستور کار قرار گرفت و مدارس روستایی که دارای سه کلاس هستند، دو کلاس آنها هوشمندسازی انجام شد.

این مسئول اضافه کرد: در هوشمندسازی مدارس با مصوبه‌ای که آموزش و پرورش داشت، از ظرفیت خیران استفاده شده و مشارکت آنها در این زمینه نیز مناسب بود، 50 درصد هزینه هوشمندسازی نیز توسط وزارتخانه تأمین شد.

دیانی تعداد دانش‌آموزان ناحیه یک ساری را بیش از 39 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این تعداد دانش‌آموز در 260 مدرسه مشغول تحصیل هستند که 77 مدرسه غیردولتی در این مرکز تحت نظارت آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند.

وی درباره برگزاری طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان در چندین کانون این مرکز در حال پیگیری است و همچنین از مدارسی که دارای امکانات مناسب هستند نیز برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به اقدامات انجام‌شده در حوزه بهسازی، تعمیر و تجهیز مدارس این ناحیه نیز اشاره کرد و افزود: مدرسه ابتدایی شهدای محراب ساری در حال مقاوم‌سازی بوده و تعمیر و تجهیز سایر مدارس نیز با استفاده از امکانات موجود در حال انجام است.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه 40 درصد مدارس ناحیه یک ساری نیاز به تعمیر و تجهیز دارند، خاطرنشان کرد: برخی از مدارس ما به‌دلیل فرسودگی شدید ممکن است که پس از بازرسی‌ها در لیست مدارس تخریبی قرار گیرد که در این بخش نیاز به همراهی و همیاری خیران داریم.

دیانی درباره دریافت وجه از والدین، تصریح کرد: مسئولان مدارس حق دریافت وجه بابت ثبت‌نام را ندارند و این موضوع نیز بارها تاکید شد، خانواده‌ها این موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا به‌صورت ویژه پیگیری شود.

وی درباره تقاضای برخی از والدین برای ثبت‌نام فرزندان در تعدادی از مراکز دولتی، بیان کرد: بعضی از مدارس توسط والدین به‌صورت غیرکارشناسی نمره‌گذاری و درجه‌گذاری می‌شوند که این موضوع موجب افزایش تقاضا برای ثبت‌نام مدارس مرکزی یا مدارس خاص می‌شود، نمره‌گذاری والدین نسبی بوده و ممکن است صحیح و یا غیرکارشناسی باشد ولی همین والدینی که اصرار به حضور فرزندان‌شان در مدارس خاص دارند، از کیفیت آموزشی مدرسه نزدیک محل زندگی خود، اطلاعات کافی در اختیار ندارند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری درباره تقاضای والدین برای حضور فرزندان در کلاس‌های خصوصی، گفت: تب مراجعه به کلاس‌های خصوصی در بین والدین در حال افزایش است، در صورتی که ممکن است نیاز هم نباشد، بسیاری از دانشآموزان رقبتی برای حضور در کلاس آموزشی ندارند و با اصرار والدین در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

این مسئول درباره کمبود معلم در سطح مدارس این ناحیه آموزشی، یادآور شد: به‌طور کلی کمبود معلم در دوره ابتدایی داریم و تلاش داریم این کمبودها در سال جاری رفع شود، در بخش معلم ورزش و مربیان بهداشت دچار چالش هستیم که رفع این چالش نیز در برنامه کاری قرار دارد.

دیانی درباره تعداد مدارس تک‌شیفت این ناحیه آموزشی، خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس ما دو شیف هستند و تعداد مدارس تک‌ شیفت ما به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد و با توجه به تراکم زیاد احتمال اینکه برای سال آینده نیز این مدارس دو شیفت شوند، نیز افزایش یافته است.

وی درباره وضعیت استفاده از سرویس مدارس نیز اضافه کرد: ساماندهی سرویس مدارس برعهده فرمانداری، نیروی انتظامی و نیز آموزش و پرورش است که 35 درصد دانش‌آموزان این ناحیه از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در پایان از تشکیل کارگاه آموزشی برای والدینی که دانش‌آموز پایه اول دارند، خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی از سوم تا هفتم مردادماه با هدف آشنایی والدین با برنامه‌های آموزش و پرورش در ناحیه یک ساری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار