مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۲۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای فرهنگی این کانون با اشاره به شیوه‌نامه ارسالی کانون پرورش فکری کشور درباره اجرای جشنواره استانی قصه‌گویی، بر ایجاد دبیرخانه استانی در این‌باره تاکید کرد و خواستار شناخت ظرفیت‌های قصه‌گویی در بخش‌های کودک ونوجوان، بزرگسال و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها شد.

وی از قصه به عنوان ابزار تربیتی موثر در انتقال فرهنگ، آداب، رسوم و سنن یاد کرد و بر ضرورت به‌کارگیری شیوه‌های موثر برای قصه گویی تاکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای قصه‌گویی و ترویج این ابزار فرهنگی دارد و جشنواره قصه‌گویی کانون که در سطوح کتابخانه‌ای استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، تلاش کرده تا ضمن حفظ فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان میراث ماندگار بشری از این ظرفیت موثر به‌عنوان یک مکانیزم فرهنگی و تربیتی نیز استفاده کند.

وی افزود: جشنواره کتابخانه‌ای مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های کشور، 24 شهریور ماه امسال، همزمان با سالروز ازدواج حضرزت زهرا (س) و امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

گرجی گفت: در مازندران نیز این جشنواره ابتدا در سطح مراکز فرهنگی و هنری برگزار و برگزیدگان در مرحله استانی با هم به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان استانی نیز به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کشور معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها