فوقی با بیان اینکه برنامه نهج البلاغه در 100 کانون فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود گفت:ساماندهی شبکه هنرمندان مسجدی و قرآنی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۲۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد فوقی در نشستی خبری با بیان اینکه تبلیغ فعالیت‌های قرآنی و فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مازندران یکی از مهمترین مسائلی است که به آن توجه می‌شود، اظهارداشت: تربیت مدرس روخوانی قرآن،حمایت از کلاس‌های تفسیر قرآن و تربیت معلم در بخش مفاهیم با همکاری حوزه خواهران در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

وی، با اشاره به راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران تصریح کرد: بیش از میلیارد ریال اعتبار برای انجام فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافت و سال 94 با توجه به اعتبارات بهار قرآن را شاهد خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: طرح 1449 امسال در بیش از 100 مسجد مازندران برگزار می‌شود و برای نخستین‌بار نمایشگاه قرآنی و جشن رمضان در 15 شهرستان برنامه ریزی شد.

فوقی با تاکید بر حمایت از هرگونه حرکت در نشر فرهنگ قرآنی و علوی خاطرنشان کرد:دوره آموزشی سفیران آسمانی ویژه روحانیون در مازندران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در توسعه فرهنگ‌قرآنی همچنین توانستیم 250 کتابخانه راه اندازی کنیم  و به همه مساجد روستایی با متراژ70 مترمربع و مساجد شهری با 100 متر مربع مساحت تجهیزات مورد نیاز کتابخانه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

فوقی با بیان اینکه در هزار پایگاه مساجد طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: اوج فعالیت های این پایگاه‌ها از مرداد ماه آغاز خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از راه اندازی کانون‌های مصلی ها در سطح استان خبر داد و افزود: شبهات احکام دینی و شرعی مردم جمع‌آوری و برای پاسخگویی در اختیار ائمه جمعه هر شهر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید سبک‌زندگی دینی و قرآنی را در سطح جامعه ترویج داد، افزود: با راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت تعامل این اداره کل با روحانیون و ائمه جماعات استان بیشتر شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از برگزاری نخستین یادواره شهدای قرانی ۳۰ مرداد ماه امسال در مازندران خبر داد.

فوقی  افزود: در جهت ترویج سجایای اخلاقی شهدای قرانی تاکنون 181 شهید قرانی در سطح استان شناسایی شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها