خبرهای داغ:
احمدی گفت: فضاهای ضعیف نمایشگاه های لباس موضوع مهم و عمیق حجاب و عفاف را در جامعه تضعیف می کند در این امر ضروری است معیار ها و شاخصه های پوشش- اسلامی به روز رسانی شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۹۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
مهدی احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به " فرهنگ عفاف و حجاب" اظهار کرد: پوشش اسلامی برای زنان از ضروریات دین مقدس اسلام است چرا که در آیات متعدی از قرآن کریم به این مبحث توجه ویژه ای شده است به بیان دیگر، حجاب موجب حفظ کرامت بانوان است .

وی افزود: در این زمینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش دروازبانی را بازی می کند که بررسی محصولات ارائه شده فرهنگی نظارت عمیقی دارد و ماموریت آن در این زمینه، نظارت و پیشگیری است.

برگزاری" طراح جشنواره  لباس "آبان ماه در قزوین

وی با اعلام اینکه طرح جشنواره مد لباس در آبان ماه برگزار می شود تصریح کرد: با جلساتی که در کمسیون بانوان و کارگروه های متولی صورت گرفته موجب شده است که موضوع عفاف و حجاب در روندی صحیح و به دور از موانع و مشکلات ها صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نمایشگاهی برگزار شده مد و لباس دارای فضای بی روح و خشکی برگزار شده اند تصریح کرد: فضاهای ضعیف نمایشگاه های لباس موضوع مهم و عمیق حجاب و عفاف را در جامعه تضعیف می کند در این امر ضروری است معیار ها  و  شاخصه های پوشش- اسلامی به روز رسانی شود.

نمایشگاه های طراحی لباس با نیاز و درخواست قشر جوان منطبق شود

احمدی توضیح داد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور اسلامی است که برای دفاع از ارزش های اسلامی خود در هشت سال دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است باید متولیان دستگاه های متولی به این امر توجه کنند که شهدا به دنبال چه اهدافی به شهادت رسیده اند.

 

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهداف عالی شهدا و گام های شورای فرهنگ عمومی کمیته عفاف و حجاب تصمیم بر این است جلساتی با امام جمعه قزوین و استاندار در راستای این فرهنگ صورت گرفته و تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه طراحی مد و لباس باید با نیاز ها و در خواست های قشر جوان جامعه منطبق باشد خاطر نشان کرد: دستگاه های متولی فرهنگی باید با شورای عالی فرهنگی باید نشست مشترکی در خصوص نقاط مثبت و منفی طراحی لباس ها داشته باشند در این میان، شناسایی و تقویت ویژگی های مردم قزوین می تواند به موضوع زیر ساختی طراحی لباس و فرهنگ حجاب توجه ویژه ای داشته باشد تا لباشی که در جامعه عرضه می شود منطبق بر نیاز ها و اعتقادت دینی باشد.

 

 

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها