خبرهای داغ:
صبح امروز برگزار شد

محفل انس با قرآن با حضور نیروهای مسلح استان قزوین

صبح امروز محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز سپاه صاحب الأمر (عج)، قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی استان قزوین و تعدادی از مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح در حسینیه شهید مطهری سپاه استان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۳۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در حاشیه برگزاری این محفل ضمن خیر مقدم و تشکر از کلیه نیروهای مسلح که در این مراسم حضور یافته بودند با اشاره به برکات و آثار متعدد انس با قرآن عنوان کرد: از جمله آثار قرآئت، توجه و تفکر در آیات قرآن درمان دردهای روحی و جسمی مومنا است.

وی در ادامه با اشاره به تعدادی از نمونه های ذکر شده در قرآن در این زمینه ادامه داد: در سوره یونس خداوند 3 تعبیر برای قرآن آورده است، اولا آن را موعظه ای می داند برای درمان آن چه در سینه مومنان است ثانیا هدایت کننده است و انسان را از تاریکی ها می رهاند و ثالثا رحمتی است برای تمام مومنان.

معبودی قرآن کریم را نسخه ای برای تمامی دردها دانسته و متذکر شد : قرآن درمان درهاست بالاخص دردهای روحی و اخلاقی مانند غیبت، دروغگویی، بدقولی و تمسخر دیگران که اکثر بندگان به آن دچار هستند.

وی مهمترین شرط بهره مندی از چنین مزایایی را ایمان دانسته و خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن بارها تأکید نموده است که شرط درمان دردهای انسان ایمان است و آنکس که ایمان ندارد نمی تواند توقع درمان دردهای خویش را داشته باشد.

وی ادامه داد : شرط دوم ظلم نکردن است همانگونه که امیرالمونین علی (ع) می فرمایند ظلم کردن ریشه تمامی رذائل است و همانگونه که امروز شاهدیم اسرائیل به خاطر ظلمی که 60 سال قبل در حق فلسطینیان نموده است تا به امروز ظلمش کل جهان را فرا گرفته است و تعداد زیادی از مردم مظلوم به خاطر برقراری این رژیم به خاک و خون کشیده شده اند.

معبودی در خاتمه با اشاره به فضیلت شب های قدر خاطر نشان کرد : انشاءالله خداوند توفیق دهد کلیه گناهان ما بخشیده شده و با توجه و تفکر در قرآن دردهای روحی و جسمیمان نیز برطرف گردد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها