رفع تصرف 568 هکتار از اراضی ملی در بیله‌سوار انجام شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال جاری بیش از 568 هکتار از اراضی ملی در شهرستان مرزی بیله‌سوار رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۴۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار،شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار از عرصه‌های ملی و طبیعی بسیار گسترده برخوردار است به طوری که در سه ماهه سال جاری توانستیم در قالب 37 فقره پرونده رفع تصرف اراضی ملی را شاهد باشیم.

وی بزرگترین مشکل شهرستان بیله‌سوار را حفاظت از مراتع و زمین‌هایی دانست که هم به دلیل ویژه بودن منطقه و هم به دلیل با ارزش بودن خاک دارای اهمیت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از عزم دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی به عنوان مجری قانون با کسانی که نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

هدایت یادآور شد: تعداد 166 فقره پرونده حقوقی (ضرر و زیان) در شهرستان تشکیل شده و مورد بررسی است.

این مسئول بیان کرد: تعداد 200 فقره پرونده تخلف مربوط به ماده 55 و 44 تاکنون به صورت مکرر وجود دارد که 70 درصد پرونده‌ها به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شده و در حال رسیدگی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: در سه ماهه اول سال 94 تعداد 37 فقره پرونده رفع تصرف به مساحت 568 هکتار خلع ید در شهرستان صورت گرفته است.

هدایت از تکمیل ساختمان حفاظتی شهر جعفرآباد و همچنین فعال‌سازی دبیرخانه ماده واحده شهرستان برای تعیین وضعیت پرونده‌های مفتوحه به منظور تعیین تکلیف اراضی اختلافی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراتع شهرستان در بخش جعفرآباد است، عنوان کرد: اقداماتی صورت گرفته تا اداره مرتع شهرستان به بخش جعفرآباد انتقال یابد تا کنترل و حفاظت از مرتع بهتر صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به احداث سه پاسگاه حفاظتی در شهرستان و بخش جعفرآباد اشاره کرد و با بیان اینکه بقای حیات و زندگی انسان‌ها با وضعیت منابع طبیعی گره خورده است، گفت: همه باید حافظ منابع طبیعی و همیار طبیعت باشند.

در این دیدار فرماندار شهرستان بیله‌‌سوار نیز بیان کرد: شهرستان بیله‌سوار با بیشترین میزان برداشت محصول کشاورزی در بین شهرستان‌ها و بیشترین آمار عشایر که نزدیک به 40 درصد عشایر استان اردبیل در شهرستان بیله‌سوار حضور دارند، پتانسیل‌های بالایی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که باید امکانات ویژه در بحث حراست از منابع طبیعی و حیاتی در شهرستان لحاظ و گنجانده شود.

آرام حلیم خواستار تسریع و برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان عرصه‌های طبیعی شهرستان شد.

وی فرصت‌طلبی‌های سودجویان در تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی را غیرقابل قبول دانست و گفت: آحاد جامعه به ویژه دست‌اندرکاران و مسئولان امر در تمام قوا وظیفه دارند از منابع طبیعی و اراضی ملی محافظت کنند.

ارسال نظرات