انتقال 12 روستای محدوده‌ کشت و صنعت به یک سایت 90 هکتاری

فرماندار پارس آباد از انتقال و اسکان دادن 12 روستای محدوه نشین شرکت کشت و صنعت مغان و پارس به یک سایت 90 هکتاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۵۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از پارس آباد، مهدی احمدی، فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی حل مشکل روستاهای انتقالی محدوده کشت و صنعت مغان و پارس در پارس‌آباد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی در شهرستان پارس‌آباد حل مشکل اهالی 12 روستای انتقالی محدوده‌های کشت و صنعت مغان و پارس بوده که در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: انتقال اهالی روستاها با توجه به بروز مشکلات عدیده به کشت و صنعت‌ها و محدودیت‌هایی برای خود اهالی با برنامه‌ریزی کلی در یک سایت 90 هکتاری از ضروریات است که باید در این زمینه مسئولان و متولیان امر اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با برشمردن اهمیت این مسئله و حل مشکلات این روستاها، گفت: از آنجایی که این سایت از 6 سال پیش توسط بنیاد مسکن مطالعه و طراحی شده است باید حل مشکل انتقال دکل‌های انتقال برق و انجام زیرساخت‌های لازم و تعامل و همکاری در شروع عملیات اجرایی طرح انجام شود و برخی مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه نیز با پیگیری‌های لازم از میان برداشته شود.

احمدی افزود: در اجرای طرح اسکان باید دست‌اندرکاران امر با تدبیر و لحاظ کردن تبعات انسانی و زیست محیطی با کارشناسی بر اساس لیست قبلی مشمولان طرح واگذاری را انجام دهند.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای فنی و قابل اجرا در این حوزه توسط مسئولان متولی، تصریح کرد: روستایان قشر تولیدکننده و تلاشگر جامعه بوده که باید در زمینه ارائه خدمات به این قشر و رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام شود که در همین راستا نیز انتظار می‌رود تا در زمینه رفع مشکلات این روستاها مسئولان مربوطه تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظرات