دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی :
روز قدس از مفاهیم بلند و رخدادادهای مهم جهان اسلام است که پیام آن تجدید میثاق با ولایت فقیه و رهبری و پایداری در مقاومت اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۳۸۶۴۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
عباس صلاحی روز پنج شنبه در آستانه روز جهانی قدس گفت: روز قدس به عنوان برترین نماد استکبارستیزی و ابزار نرم قدرت جهان اسلام هرسال حامل این پیام ظلم ستیزی و انزجار از زیاده خواهی و قدرت طلبی در برابر اهالی ترور و استبداد است.

وی اضافه کرد: مساله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور به عنوان گفتمان بزرگ جهان اسلام در بهترین شکب در روز جهانی قدس متجلی می شود و پیوست مسلمان جهان در این روز نمایشی از بیداری اسلامی جهان در برابر ایادی ظلم و استکبار است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار امام راحل است، بیان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز قدس به دنبال تحقق اتحاد و انسجام در دنیای اسلام و آگاهی مردم جهان از جنایت های رژیم صهیونیستی بودند.

وی گفت: شرایطی که اسراییل و گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند، وظیفه مسلمانان به خصوص ملت غیور ایران اسلامی را برای حضور پر رنگ و باشکوهتر در آیین روز قدس سنگین تر کرده است.

صلاحی عنوان کرد: جنایت های گروه ضد اسلامی داعش و آل سعود در عراق، موقعیت کشور سوریه و یمن،حاشیه امنی برای رژیم نامشروع صهیونیستی ایجاد می کند و تکلیف مسلمانان در چنین شرایطی درک موقعیت جهان و تقویت وحدت و همدلی برای معرفی خطر اسراییل غاصب به عنوان بزرگترین تهدید جهانی در آیین راهپیمایی روز قدس است.

وی در ادامه به حمایت از نمایندگان ایران در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس می تواند موضع فرزندان ملت را در عرصه دیپلماسی تقویت کرده و دل آنان را برای ادامه مذاکرات گرم کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایطی که فرزندان ایران اسلامی به چانه زنی با شش ابرقدرت جهان مشغول هستند، صفوف یکپارچه و منسجم مردم ایران و حضور کوبنده آنان در راهپیمایی روز قدس می تواند پشتوانه محکمی برای آنان در وین باشد.

امام خمینی(ره) در 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.
ارسال نظرات