اعلام برنامه های بسیج جامعه زنان استان در هفته عفاف و حجاب

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان برنامه های بسیج جامعه زنان استان در هفته عفاف و حجاب را تشریح کرد و گفت: این هفته با شعار عفاف و حجاب، مظهر غرور و اقتدار ملی شروع می شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۶۵۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری مسئول سازمان بسج جامعه زنان استان در سخنانی اظهار کرد: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثير بسزايي در تحكيم بنيان خانواده و ايجاد امنيت و سلامت جامعه دارد، لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد که این مهم در تمامی برنامه های بسیج جامعه زنان استان دیده شده است.

منصوری رعایت حجاب و توجه به عفاف را ضامن سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: توجه به این دو مولفه مهم از سوی بانوان مسلمان ارزش وجودی آنان را در جامعه حفظ می‌کند.


وی بر نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف از سنین کودکی تاکید کرد و گفت: این مهم نوجوانان و جوانان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون و موجب خنثی‌شدن توطئه‌های نرم دشمنان می‌شود.


وی ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف را وظیفه‌ای عمومی خواند و افزود: ترویج حجاب و عفاف از طریق آموزش، اعمال تشویق برای تقویت حجاب در بین جوانان، تقویت فرهنگ غیرت، نظارت بیش از پیش بر رسانه‌ها، احیای امر به معروف و نهی از منکر و معرفی الگوهای تازه در پوشش از راهکارهای ترویج و تقویت حجاب و عفاف در جامعه است.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس خاطر نشان کرد: هفته ی عفاف و حجاب از 20 لغایت 26 تیر ماه با شعار عفاف و حجاب، مظهر غرور و اقتدار ملی شروع می شود.


وی به تشریح برنامه های بسیج جامعه زنان کردستان در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری همایش، مسابقه کتابخوانی، ایجاد وبلاگ نویسی با موضوع عفاف و حجاب، محور قرار دادن عفاف و حجاب در برنامه های صالحین، برگزاری میزگرد تلوزیونی با حضور کارشناسان در صدا و سیما، برگزاری برنامه های شب های ماه مبارک رمضان توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت ، صدور بیانیه و قرائت در نماز جمعه، ارسال پیامک در طول هفته و ... از جمله ی این برنامه هاست.

منصوری بر اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با روند فزاینده بدحجابی تاکید کرد و افزود: حضور ساده و بی‌آرایش در محیط کار به دلیل تأثیر منفی بر مراجعان، وضع قوانین و مقررات لازم برای اصلاح وضعیت پوشش در جامعه، ایجاد مراکز و مؤسسات متعدد با هدف الگوسازی، ارائه مدل‌های مناسب و متنوع و ایجاد رقابت سالم در زمینه بین افراد و تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف منطبق با فرهنگ دینی و ملی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط نهادهای فرهنگی از راهکارهای مهم در تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

ارسال نظرات