مدیرکل تبلیغات استان یزد با بیان این مطلب که روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ریشه قرآنی دارد، گفت: روز قدس به عنوان نماد آزادی‌خواهی در جهان مبدل شده است.
کد خبر: ۸۵۳۸۸۵۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سیدمحدشریف حسینی‌کوهستانی پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از مداحان و طلاب، با اشاره به نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به عنوان روز قدس اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سفارش فراوانی نسبت به حمایت از مردم مظلوم کرده است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس الان به عنوان یک نماد آزادی‌خواهی در جهان پذیرفته شده، عنوان کرد: روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک شعار نیست؛ بلکه موضوعی است که ریشه آن به قرآن کریم بر می‌گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، 2500 سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع)، افرادی از شبه جزیره عربستان به فلسطین و لبنان امروزی مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند.

حسینی‌کوهستانی با اشاره به اینکه این مهاجران کنعانیان بودند، گفت: با در نظر گرفتن این موضوع، مشخص می‌شود که این منطقه متعلق به بنی‌اسرائیل نبوده و آنها در زمان حضرت موسی(ع) به این سرزمین رفتند.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی به اعراب در راستای این موضوع تاریخی، گفت: باید همه عرب‌ها این را بدانند که قدس، فلسطین و لبنان متعلق به آنهاست و به حمایت از مردم فلسطین بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی دیگر از موضوعات مهم جهان اسلام در این دوران را، جنایت‌های رژیم آل‌سعود در یمن دانست و گفت: آل‌سعود یکی از بزرگترین جنایت‌ها را در حق مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن انجام داده است.

حسینی‌کوهستانی تصریح کرد: رژیم آل‌سعود با این حملات چهره واقعی خود به جهانیان را نشان داد و امیدواریم که این جنگ به سقوط آل‌سعود و پیروزی مردم مقاوم یمن بیانجامد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها مردم روزه‌دار و مظلوم یمن زیر هجوم وحشیانه آل‌سعود کشته می‌شوند و هیچ یک از نهادهای به اصطلاح حقوق بشری در جهان اعتراضی به این کشتار دسته جمعی نمی‌کنند.

 

ارسال نظرات