بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای بیان داشت: آرمان آزادی قدس شریف به یک مطالبه بین المللی تبدیل شده است و تلاش نظام استکبار و صهیونیسم ناکام و با شکست روبرو بوده است.
کد خبر: ۸۵۳۸۹۴۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی در خصوص روز قدس آمده است:
 
 روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه‌ی ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره‌ی شما،‌ به واسطه‌ی عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد، روز قدس، روز حیات اسلام است. (صحیفه امام ج9، ص 277)
 
با گذشت ۳۵ سال از ابتکار راهبردی و آینده نگرانه امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فرصت سازی شگفت انگیز برای اعتراض به ظلم و جنایت و اشغالگری در سرزمین مقدس فلسطین، آرمان آزادی قدس شریف به یک مطالبه بین المللی تبدیل شده است و تلاش نظام سلطه و استکبار در مقابله با موج سهمگین ضد صهیونیستی ناکام و با شکست روبرو بوده است.
 
روز قدس سال به سال داراي اهميت والايي ست كه اهميت آن با نداي بيداري اسلامي عيان شد و دايره آزادي خواهي اين روز فراتر از مرز هاي فلسطين اشغالي خواهد شد و دل هاي آزادي خواه سراسر بشر به ياد سخن گوهر بار سالار شهيدان كربلا« اگر دين نداريد لااقل آزادمرد باشيد» ، در پي يافتن روزنه نوري براي رهايي از الگوي فاني غرب كه براي ارضاي شكم هاي مستكبرين، خيانت ها به جهانيان نموده اند. بدون شک مسأله فلسطین همچنان مسأله اول امت اسلامی است و انقلاب های یمن و بحرین و سوریه ادامه خط مقاومت در جبهه مبارزه با صهیونیزم بین الملل و اسلام آمریکایی است.
 
ذکر چند نکته اساسی در خصوص روز قدس لازم است:
 
1- کمک به مظلومین و مستضعفین از جمله تاکیدات خاص اسلام به مسلمانان است؛اما این روزها گویی عده ای بواسطه نشستن سر سفره ابرقدرت های پوشالی و تغذیه از آنان خود را به نشنیدن و ندیدن زده اند و مصداق «صم بکم عمی» شده اند . به راستی چه تغییر نگرشی در رفتار سران کشورهای به اصطلاح اسلامی روی داده است که اینچنین مهر سکوت بر لب و دهان زده اید و به پیروی از استکبار جهانی نه تنها واکنشی در قبال جنایات اسراییل و ال سعود نشان نمی دهید بلکه با سکوت خود و بعضا حمایتتان آنان را همراهی می‌کنید؟ مگر خداوند متعال در قران نفرمود: «وَإِنِ اسْتَنصَرُ‌وكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ‌« ویا مگر این روایت پیامبر را نشنیده اید « مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛» . آگاه باشید که وعده خدا حق است و باطل نابودشدنی و به یقیین همراهان باطل نیز در باتلاق باطل فرو رفته و نابود خواهند شد.
 
2- روز قدس روز همدلی و همبستگی امت اسلامی است و روز نشان دادن قدرت کشورهای اسلامی در برابر زورگویان و جهانخوران . لذا تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی با حفظ اشتراکات در کنار هم باید هدفشان را نابودی رژیم منحوس و اشغالگر قدس و رهایی قدس از چنگال این رژیم مجعول بدانند . اما این روزها متاسفانه گروهی شیعه انگلیسی و وهابی آمریکایی سعی دارند با افزایش اختلافات و ایجاد بدعت هایی نظیر روز سامرا به جای روز قدس و فتاوای مضحک اهداف استکبار یعنی انشقاق مسلمین و درگیر کردن آن ها به جنگ با یکدیگر به جای جنگ با اسراییل زمینه ادامه حیات این رژیم را دنبال می کنند.
 
3- سازمان های مدعی حقوق بشر کجایند؟ کجایند آنانی که اگر در کشوری علف هرزی حرس گردد گوش عالم را به واسطه امپراتوری رسانه ای خود کر می کنند اما اینگونه وقیحانه و غیرانسانی چشم خود را بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و آل سعود تکفیری در قبال غزه و فلسطین و یمن و سوریه و عراق بسته اند و با سکوت ناشی از وابستگی به استکبار جهانی این گونه نظاره گر پرپر شدن کودکان و داغدار شدن پدران و مادران هستند.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی در کنار اقشار مختلف بسیج و همگام با مردم روزه دار و مومن مشهد مقدس با حضور در راهپیمانی بزرگ روز قدس به دشمان قسم خورده اسلام نشان خواهند داد که همچنان در صحنه هستند و فریب خائنین به اسلام و استکبار جهانی را نخواهند خورد و با پیروی از ولی امر مسلمین تا پای جان از همه دستاورد های انقلاب اسلامی و قیام مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند و با آگاهی و تیز هوشی تحرکات دشمن را رصد وآماده ی هر گونه جانفشانی می باشد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها