در مراسم افتتاحيه طرح هجرت 3 خاش فرمانده ناحيه مقاومت سپاه خاش از حضور 500 دانش آموز خاشي در اين طرح خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۹۶۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام جواد حسيني سرپرست اداره تبليغات اسلامي و امام جمعه موقت شهرستان خاش، با برشمردن نيازهاي ديني ، فكري ، فرهنگي، اجتماعي و تفريحي جوانان ونوجوانان بر بهره مندي جوانان از اين نيازها در ساير ايام و اوقات فراغت در طول سال تاكيد كرد .

وي افزود: كلاسهاي قرآني، احكام و معارف ديني، فني و مهارتي، ورزشي و سرگرمي و غيره بايد بر اساس نيازهاي افراد به اجرا آنان در آينده باشد تاآنان اثرات مطلوب را در جامعه شناخته باشند.

حجت الاسلام حسيني بيان كرد:‌ براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه هاي فرهنگي در جامعه، بايد به کتاب و کتابخواني بيشتر توجه شود.

وي گفت: همه تلاش دشمن بر این است تا اوقات فراغت را با سایت، اینترنت،ماهواره و غيره تكميل كند و ما باید با بالا بردن سطح آگاهی با استفادهاز اساتید مجرب و كارآزموده  و برگزاری کلاس‌های  متنوع، برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی و دینی برای دانش آموزان داشته باشیم.

حجت الاسلام حسيني خاطر نشان كرد:‌ پيامبراکرم(ص)مي‌فرمايد: مردم مانند معادن طلا و نقره هستند که بايد با کشف و استخراج استعدادهاي آنان زمينه را براي رشد و تعالي آنها فراهم کنيم.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش نيز در ادامه گفت: تابستان فرصت مغتنمی است كه باید با برنامه ریزی مناسب و برگزاری كلاس های متنوع زمینه شد وتعالی جسمی و روحی دانش آموزان و آینده سازان این مملكت را فراهم نماییم.

سرهنگ موسي اصغري با تاكيد بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار كرد: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید براساس نیازسنجی تدوین شود.

وي خاطرنشان كرد: اولیا دغدغه و نگرانی خاصی نسبت به اوقات فراغت فرزندان خود دارند به همین سبب متولیان کار فرهنگی باید برنامه ریزی لازم را برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان متناسب با سن و دوره تحصیلی شان انجام دهند.

سرهنگ اصغري با اشاره به اجرای طرح هجرت 3 گفت: هدف از اجرای این طرح مرمت، بهسازی و زیبا سازی مدارس است که امسال باید به صورت کاربردی در مدارس اجرا و از توانمندی های تخصصی دانش آموزان در این زمینه استفاده شود.

وي نهادينه كردن فرهنگ ايثار و جهاد را در مسير سازندگي و در چهار چوب برنامه هاي قرآني و انديشه هاي ديني را از مهمترين اهداف طرح هجرت 3 بيان كرد .

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش خاطر نشان كرد: دانش آموزان اگر در بازسازي و زيباسازي مدرسه خود نقش داشته باشند حتماً در نگهداري آن نيز

رعايت مي كنند .

وي اذعان كرد: امسال بیش از 10 مدرسه شهرستان خاش در قالب طرح هجرت سه با حضور 500 دانش‌آموز، نوسازی، بهسازی و رنگ‌آمیزی می‌شود.

سرهنگ پاسدار اصغری گفت: تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، استفاده و بکار گیری توانمندی های دانش آموزان، افزایش دلبستگی به فضا های دانش آموزی و آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت گروهی از جمله اهداف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

وي بيان كرد : حضور دانش آموزان بسيجي در طرح هجرت 3 با كمترين اعتبار در تقويت روحيه مسئوليت پذيري آنان و نيز مشاركت در پيشرفت، آباداني و عمران كشور ايران تاثير بسزايي دارد .

وي در ادامه ‌ فعاليت هاي طرح هجرت 3 را در جهت خدمت رساني ، محروميت زدايي دانست و تصريح كرد : بسيج با ورود به عرصه هاي سازندگي خدمات شايسته اي را انجام داده است و اين روند با شدت هرچه بيشتر در برنامه هاي آتي بسيج قرار دارد .

سرهنگ اصغري خاطر نشان كرد: طرح هاي هجرت جايگاه و بسير مناسب براي به كارگيري دانش آموزان در عرصه هاي مختلف سازندگي است .

مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی برای اوقات فراغت، بيان كرد: زمان فراغت تنها به دانش آموزان اختصاص ندارد، هر چند این قشر از جامعه در فصل تابستان اوقات فراغت بیشتری دارند اما نباید نیاز بزرگسالان بویژه بانوان در این حوزه به فراموشی سپرده شود.

قاسم كوچكزايي بیان کرد: با عنایت به اينكه در ماه مبارک رمضان قرار داريم، برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت باید بگونه ای باشد که افراد شرکت کننده در کلاس ها دچار سختی نشوند.

وي برگزاری جشن هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، اردوهای یکروزه مهارتهای زندگی، اردوهای زیارتی و سیاحتی برای دانش آموزان،مسابقات جام رمضان در رشته های مختلف برای کودکان، بانوان و مردان و اجرای تئاترهای خیابانی و کودک و موسیقی سنتی در شب های تابستان از سوی مربیان و گروههای هنری اداره فرهنگ و ارشاد را مورد تاکید قرار داد.

كوچكزايي افزود: 70  پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال باهدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این شهرستان و بهره گیری مناسب از فرصتها فعالیت می کنند.

وی همچنین بر برپایی جشنواره بادبادک ها و مسابقات مادر و کودک، پیاده روی خانوادگی و آموزش های امداد و نجات و اطفا حریق به صورت رایگان برای عموم مردم تاکید کرد.

وي تابستان را فرصت مغتنمی برای برگزاری کلاسها و دورههای آموزشی متنوع دانست و از دستگاههای مرتبط خواست برنامه های خود را بصورت مکتوب به دبیرخانه این ستاد در فرمانداری ارسال کنند.

انجام ارزیابی های محسوس و غیرمحسوس، سرکشی و بازدید از برنامه ها و همچنین اخذ مجوز لازم برای برگزاری دوره ‍ ها و کلاسها با استفاده از اساتید نخبه و کارآزموده از مسائل مهم مورد تاکید در این نشست بود.

ارسال نظرات