خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: تا زمانی که دست آمریکا در فتنه‌ها، فسادها و جنایت‌ها به ویژه در کشورهای اسلامی دیده می‌شود، شعار مرگ بر آمریکا از زبان ملت ایران کنار نمی‌رود.
کد خبر: ۸۵۳۹۰۲۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، صرف ورود ایمان به قلب برای مومن بودن کفایت نکرده و انسان باید سعی کند آن را از دستبرد دزدان عقیده حفظ کند.

وی افزود: شیطان به محض اینکه نور ایمان را در قلبی مشاهده کند، با تمام نیروهایش برای از بین بردن آن وارد عمل می‌شود و در این بین از ایجاد شک و تردید بهره می‌برد بنابراین برای اینکه مومن واقعی باشیم، باید سعی در مقابله اعتقادی با شبهات داشته و نور ایمان را حفظ کنیم.

امام جمعه قم در خطبه دوم به روز ملی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این روز رضاشاه قیام مردم مشهد را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشاند؛ حقیقت آن است که حجاب و عفاف چون ارتباط مستقیم با دیانت و امنیت جامعه دارد، نباید جزو مسائل دست چندم نظام اسلامی باشد.

وی ادامه داد: طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به 26 دستگاه اجرایی سپرده شده ولی فقط نیروی انتظامی است که به وظایف خود عمل می‌کند که این امر کار را برای پلیس سخت کرده است.

سعیدی به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: رفتار آمریکایی‌ها در جلسات پایانی مذاکرات به قدری آزاردهنده است که هر روز بر نفرت ملت ایران از آنها می‌افزاید زیرا آنها در حقیقت با عقاید و ارزش‌های ما مشکل دارند و مسائل هسته‌ای و حقوق بشر، بهانه‌ای بیش نیستند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه دشمنان اسلام و قرآن به طور پیوسته با مسلمانان در جنگ و خصومت هستند خاطرنشان کرد: دشمنی ما با آمریکایی‌ها بر اساس احساسات نیست بلکه ریشه‌ای اعتقادی دارد و لازم است با آنها به فرموده قرآن و بر اساس سنت پیامبر(ص)، شدید برخورد کنیم.

وی افزود: با توجه به مواضع خصمانه‌ای که آمریکا با ایران دارد، ملت ایران هرگز آماده سازش و ایجاد رابطه با آمریکا نیست.

سعیدی ادامه داد: تا زمانی که دست آمریکا در فتنه‌ها، فسادها و جنایت‌ها به ویژه در کشورهای اسلامی دیده می‌شود، شعار مرگ بر آمریکا از زبان ملت ایران کنار نمی‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت می‌کنند گفت: از تیم مذاکره‌کننده که خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت می‌کنند متشکر هستیم و اعلام می‌کنیم که با قوت و قدرت از عزت و شرف ملت ایران دفاع کنید و پیام قرآن به شما نیز همین است.

وی به حضور گسترده مردم قم و ایران در راهپیمایی روز قدس اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران شب گذشته در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند و امروز هم در راهپیمایی و نماز جمعه حضور دارند که این امر قابل تقدیر است.

سعیدی با اشاره به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی عنوان کرد: بازگشت به سرزمین موعود عقیده‌ای پوچ بود که بنیان این رژیم بر آن گذاشته شد و همچنین برخی کشورهای اسلامی هم در این بین خیانت‌هایی داشتند و به تدریج، کشور نامشروع اسرائیل را شکل دادند ولی امام راحل با تیزبینی و آینده‌نگری، آخرین جمعه ماه رمضان را به نام قدس نامگذاری کردند و ملت‌های مظلوم هم طی این سال‌ها، خشم مقدس خود را علیه صهیونیسم نشان داده‌اند و تا محو این رژیم منحوس از صفحه روزگار عقب‌نشینی نخواهند کرد.

خطیب جمعه قم ادامه داد: راهپیمایی روز قدس نقاب از چهره خائنان جهان اسلام همچون آل سعود بر می‌دارد، حملات بی‌امان سعودی‌ها به یمن نشان می‌دهد آنها نه تنها خادم الحرمین نیستند بلکه به مسلمانان خیانت می‌کنند بنابراین شعار مرگ بر آل سعود هم در کنار دیگر شعارهای راهپیمایی روز قدس طنین‌انداز شده است.


ارسال نظرات