عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بسیج:
فرض می کنیم که توافقی صورت گرفت و پول های بلوکه شده ایران هم به کشور بازگشت، با توجه به اینکه دولت برنامه ریزی دقیقی برای دوران پساتحریم ندارد قطعا پس از لغو تحریم ها هم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۸۵۳۹۲۱۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات برخی از دولتمردان که مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از اثرات تحریم ها می دانند، گفت: ما نمی گوییم که تحریم های غرب اثری در اقتصاد کشور نداشته است، اما باید گفت که این تحریم ها نهایتا بیش از 30 درصد توانایی اثرگذاری بر اقتصاد کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه تحریم ها به سرپوشی برای ضعف مدیریتی مسؤولین تبدیل شده است، افزود: ما اگر بتوانیم همین تحریم ها را مدیریت کنیم، قطعا به دستاوردهای ارزشمندی خواهیم رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ما فرض می کنیم که توافقی صورت گرفت و پول های بلوکه شده ایران هم به کشور بازگشت، با توجه به اینکه دولت برنامه ریزی دقیقی برای دوران پساتحریم ندارد قطعا پس از لغو تحریم ها هم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

وی مشکل اصلی اقتصاد کشور را ضعف در سیستم مدیریتی دانست و تصریح کرد: واردات بی رویه، اتکا به صادرات نفت، عدم توجه به تولید ملی و نادیده گرفتن ظرفیت های درونی از جمله مسائلی است که دولت دچار آن است و در عین حال مشکلات را ناشی از تحریم ها می داند.

ارسال نظرات