به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار شد که مومنان روزه دار دیشب در سومین شب از شبهای قدر تا سحرگاه در مساجد و حسینیه ها و مصلاهای سیستان و بلوچستان به شب زنده داری و راز و نیاز با خالق یکتا مشغول بودند.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۵۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

برخی احساس می کردند که به همین دلیل شاید شمار شرکت کنندگان کمتر از سالهای قبل باشد اما مردم مومن و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی یک بار دیگر نشان دادند که هیچ مساله ای حتی گرمای شدید و زبان روزه نمی تواند مانع از حضور پرشور و باشکوهشان در راهپیمایی روز قدس شود.

حضور زنان و کودکان به ویژه بانوان بلوچ و اهل سنت شهرها و روستاهای مختلف سیستان و بلوچستان در این راهپیمایی چشمگیر و قابل توجه بود.

شیرزنان بلوچ و سیستانی با شعارهای کوبنده 'مرگ بر اسراییل، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر آمریکا، فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم' انزجارشان را از رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن اعلام کردند.

زاهدان امسال شاهد حضور و حماسه ای دیگر از مردمانش بود، گرمای زیاد هوا نتوانسته بود زنان و مردان و کودکان را خانه نشین کند، همه آمده بودند، میدان آزادی از جمعیت موج می زد، سیل مردمی از دو سوی بلوار آزادی به سمت مصلای قدس به حرکت در آمد.

در آنسوی بلوار زنان وکودکان و این سوی آن مردان و جوانان و نوجوانان با پرچم و پلاکارد و تصاویر بنیان گذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب در دست، به یکباره فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا در فضای زاهدان طنین انداز شد.

حضور زنان به ویژه بانوان بلوچ و اهل تسنن در میان جمعیت زنان پررنگ تر از گذشته بود، آمده بودند تا همدردی خود را با کسانی که مورد شدید ترین حملات وحشیانه قرار گرفته اند نشان دهند و به آنان اعلام کنند همیشه در کنار آنان تا آزادی قدس شریف ایستاده اند.

خبرنگاران ایرنا با تنی چند از آنان به گفت و گو پرداختند.

زلیخا یار محمد زهی یکی از زنان بلوچ زاهدانی گفت: روز جهانی قدس روز فریاد امت اسلام و فرود آمدن مشت آهنین اسلام بر سر مدعیان دروغین حقوق بشر و روز نشان دادن چهره زشت صهیونیستهای جنایتکار و حامیان آنها به ویژه آمریکا است.

وی افزود: روز قدس فرصت مناسبی به وجود آورده تا ما زنان همگام با مردان مسلمان در صحنه حضور یافته و با مشتهای گره کرده علیه جنایات و ظلم و ستم آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد سردهیم و به زنان رنج کشیده فلسطینی که در سالهای مختلف متحمل بیشترین رنج و سختی شده اند بگوییم ما همیشه در کنار شما تا پیروزی قدس شریف هستیم.

زلیخا خاطر نشان کرد: هرچند تحمل این همه رنج و سختی برای مردم فلسطین اشغالی به ویژه زنان و کودکان سخت است اما به فرموده قرآن پیروزی نزدیک است.

یکی دیگر از زنان بلوچ به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مردم و بخصوص زنان و کودکان در راهپیمایی روز جهانی قدس تلنگری خواهد بود به مجامع به ظاهر بشردوستی که خود را به خواب غفلت زده و نسبت به کشتار وحشیانه ای که در غزه در حال وقوع است بی تفاوت هستند.

عایشه ریگی ادامه داد: ما همیشه در راهپیمایی روز قدس حضور داشته و خواهیم داشت تا به جهانیان اعلام کنیم فلسطین پاره تن اسلام است و باید آزاد شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور ما در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تضعیف روحیه دشمنان آنها می شود بر این اساس ما همیشه این روز بزرگ را گرامی می داریم.

نازبی بی گمشادزهی نیز بیان کرد: حضور ما در این راهپیمایی یقینا قوت قلبی برای مردم فلسطین خواهد بود زیرا متوجه می شوند که مسلمانان در کنار آنان هستند.

وی گفت: مردم فلسطین مطمئن باشند که مسلمانان به ویژه ملت بزرگ ایران همواره حامی و پیشتیبان آنان هستند و اشغالگران قدس شریف نیز بدانند که امت اسلامی تا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی از پای نخواهد نشست.

حمیده درازهی یکی دیگراز زنان بلوچ زاهدان هم اظهار داشت: روز قدس روز اسلام و استکبار ستیزی است بر این اساس ما با حضور خود در این راهپیمایی خشم و انزجار خویش را نسبت به اسراییل غاصب و حامیانش به ویژه آمریکا اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: حضور مقتدرانه و منسجم ما در راهپیمایی روز جهانی قدس این پیام را برای دنیا دارد که ما مسلمانان راه ترسیم شده از سوی امام خمینی (ره) را تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه خواهیم داد و این مسیر همچنان استمرار دارد و هیچ عاملی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد این راهپیمایی ها زمینه ساز نابودی رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل و آزادی فلسطین شود و مردم مظلوم و بی دفاع این سرزمین اسلامی از زیر ستم و ظلم صهیونیستها نجات پیدا کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه استان سیستان و بلوچستان با حضور چشمگیر زنان و مردان و جوانان و نوجوانان و کودکان برگزار شد.

ارسال نظرات