مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، از عقد قرارداد با یک شرکت دانش بنیان داخلی برای تامین واکسن مننژیت مورد نیاز کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۶۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسام‌الدین مدنی با اعلام این خبر گفت: بر اساس امضای قراردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری، مقرر شده است تا محصولات وارداتی را که شرکت‌های دانش بنیان داخلی قادر به تولید آن هستند، از این شرکت‌های داخلی تامین کنیم.

وی افزود: بر این اساس مقرر شده است تا واکسن مننژیت مورد نیاز کشور را از یک شرکت دانش بنیان داخلی تامین کنیم.

مدنی با تاکید بر این‌که واکسن مننژیت چندین سال است که وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: از زمان مسئولیت خود در  سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر، با یک شرکت دانش بنیان داخلی مذاکره کرده و به آنها قول دادم در صورتی که این واکسن را تولید کنند، همه نیاز داخلی را از آن شرکت تامین کنیم.

وی با اشاره به این‌که انحصار واردات واکسن مننژیت در اختیار هلال‌احمر است، افزود: بنابراین اگر یک شرکت داخلی توانایی تولید این واکسن به شرط کسب استانداردهای وزارت بهداشت را داشته باشد، این محصول را به صورت انحصاری از داخل خریداری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر افزود: در واقع، اگر این شرکت داخلی بتواند خواسته‌های ما را تامین کند، واردات واکسن مننژیت را صد درصد قطع می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن مننژیت وارد کشور می‌شود، افزود: این مقدار واردات برای زائران حج تمتع است، اما اگر در داخل تولید شود، تا ۳ میلیون دوز هم مورد استفاده خواهد بود، اما چون هم‌اکنون این واکسن وارداتی است، لذا فقط موارد ضروری را در نظر می‌گیریم.

مدنی در پاسخ به این که آیا شرکت دانش بنیان داخلی خواهد توانست به وعده خود عمل کند، گفت: این شرکت متعهد شده تا پایان سال این محصول را تولید کند و ما برای سال آینده، نیاز کشور به واکسن مننژیت را از این شرکت تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که با این شرکت داخلی قرارداد امضا شده و منتظر تولید محصول از سوی شرکت هستیم، افزود: در صورتی که این واکسن در داخل تولید شود، سالانه ۶ تا ۷ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات