خبرهای داغ:
شاه امیریان
در بیانیه هسته‌ای معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر فارس تاکید شد:
ملت ما برای رسیدن به این نقطه از فناوری هسته ای، تحریم های بسیاری را به جان خریده و شهدای بسیاری را تقدیم نموده اند و لذا به جان خریده ها را به نان نمی فروشیم.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۷۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در بخشی از این بیانیه هسته ای که از سوی معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر فارس، مرکز علمی کاربردی امام حسین (ع) استان فارس و سازمان بسیج علمی- پژوهشی و فناوری استان فارس صادر شده است آمده است: هیچ مرکز مرتبط با فناوری هسته ای تعطیل نشود و هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای " در داخل کشور" وجود نداشته باشد. متن کامل این بیانیه در ادامه خواهد آمد:

بسم رب القادر العلیم

امروز دیگر کمتر کسی است که پی نبرده  باشد انقلاب اسلامی برآمده از خروش میلیون ها ایرانی، در پیچ حساس و تاریخی خود قرار دارد و اگر به فضل الهی، حمایت همه جانبه و همیشگی ملت سربلند ایران و تلاش های بی وقفه و عالمانه مسئولین،  از این برهه به سلامت گذر شود، قله های رفیع عزت و سر بلندی یکی پس از دیگری فتح خواهد شد.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این پیچ تاریخی، طی 12 سال گذشته،  بخش اعظمی از دغدغه های مردم و مسئولین را به خود اختصاص داده، موضوع فناوری هسته ای است چرا  که فناوری هسته ای آنگاه که بومی شود، در ابعاد مختلف اعم از تولید انرژی پاک و سالم، افزایش و اصلاح محصولات کشاورزی و دامی، تولید آب (که به قول اندیشمندان جهان ، جنگ جهانی سوم به دلیل دسترسی به آن است)، رقابت پذیر کردن تولیدات صنعتی و معدنی، درمان انواع بیماری های صعب العلاج و .... یک کشور را در طراز جهانی قرار خواهد داد و از سلطه ابر قدرت ها بیرون خواهد برد و این دقیقاً همان مسأله ای است که باعث شده دشمنان قسم خورده و ایادی داخلی آن ها چنین بر آشوبند. اینک و با توجه به روند مذاکرات هسته ای، ما به عنوان بخشی از اساتید، دانشجویان، مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و اندیشمندان این مرز و بوم، طی این بیانیه، خواسته های خود را از تیم  مذاکره کننده اعلام می داریم.

1.      ما بنا به فرمان و نظر رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب به تیم مذاکره کننده اعتماد نموده ایم اما چون هر چشم بصیری، دغل کاری و عهد شکنی دشمنان را می بیند  ( همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور محترم و وزیر خارجه رسماً نیز بر این عهد شکنی اذعان نموده اند ) به طرف مقابل اعتماد نداریم و لذا هوشیاری و دقت عمل کامل تیم مذاکره کننده ایرانی را خواستاریم تا در برابر قضاوت آیندگان سرافکنده نباشیم.

2.      ملت ما برای رسیدن به این نقطه از فناوری هسته ای، تحریم های بسیاری را به جان خریده و شهدای بسیاری را تقدیم نموده اند و لذا به جان خریده ها را به نان نمی فروشیم.

3.      ما تنها توافقی را حافظ منافع ملی و شرف و عزت اسلامی می دانیم که در آن:

الف)تمامی تحریم های ظالمانه، یکجا و همزمان با امضاء توافق نامه، کاملاً لغو (نه تعلیق) شود و به هیچ شرطی موکول نگردد.

ب) هیچ مرکز مرتبط با فناوری هسته ای تعطیل نشود و هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای " در داخل کشور" وجود نداشته باشد.

پ) دستاورد های هسته ای و میزان غنی سازی در حد نیاز های واقعی کشور حفظ و تقویت شود.

ت) نظارت ها و بازرسی ها در حد متعارف بین المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از قوانین و عرف بین المللی پذیرفتنی نیست.  نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی نیز جزء خط قرمزهای ماست.

ث) تعهدات باید یک مرحله ای(با تمام کلیات و جزئیات) باشد و در آن، تعهدات طرف مقابل، کاملاً دقیق، عینی و زمان بندی شده باشد و برایجمهوری اسلامی ایران نیز ( در صورت عهد شکنی دشمن) امکان بازگشت به شرایط قبل از توافق وجود داشته باشد.

ما اعلام می داریم تنها توافقی که این خواسته ها را رعایت نماید توافق ملی و مطابق منافع ملی ماست و در غیر این صورت یک قرارداد تحمیلی، استعماری، غیر قانونی و نامشروع است و هیچ کس حق ندارد از طرف ملت ایران چنین قرارداد ننگینی را امضا نماید.                               
ارسال نظرات
پر بیننده ها