معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ اصناف طبق قانون برنامه پنجم باید صندوق فروش را نصب کنند و حداقل اطلاعات فروش و هزینه نیاز به زیرساخت ندارد.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۷۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،علیرضا طاری بخش در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان اصناف خواستار تجدیدنظر در اجرای حکم ماده 121 برنامه پنجم توسعه در مورد نصب صندوق مکانیزه فروش هستند، اظهار داشت: این موضوع طبق قانون برنامه پنجم توسعه به اصناف فراخوان شده تکلیف شده که با تهیه صندوق مکانیزه فروش و نصب نرم افزار و بهره‌برداری و استفاده از صندوق اقدام کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد:‌ مودیان طبق قانون می‌توانند از صندوق مکانیزه فروش و یا رایانه معمولی با نرم افزاری که حداقل قادر باشد خرید، فروش و هزینه را ثبت و موجودی کالای کسبی را نگهداری کرده، استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی اصناف عنوان می‌شود، زیرساخت نصب این صندوق فراهم نیست، تصریح کرد: در حدود تکالیف تعیین شده یعنی نصب و بهره‌برداری از صندوق و یا رایانه مجهز به نرم افزار مورد نظر و ارایه اطلاعات در قالب لوح فشرده زیر ساخت لازم وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر نیز برخی از اصناف نسبت به نصب صندوق فروش اقدام کرده و اطلاعات فصل خود را در قالب تکالیف مقرر در ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان ارایه کرده‌اند.

در این گزارش آمده است ، قبل از این، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه هنوز زیرساخت لازم در سازمان امور مالیاتی برای برقراری ارتباط، اطلاعات صندوق‌های POS وجود ندارد، تصریح کرد: هنوز زیرساخت‌های لازم در سازمان امور مالیاتی برای برقراری ارتباط، اطلاعات صندوق‌های POS وجود ندارد و همین موضوع در نحوه اجرای دستگاه‌های POS در صنف لوازم خانگی مشکلاتی داشت، در صورتی که ما آمادگی اجرا را داشتیم.

ارسال نظرات