محمدرضا باهنر: مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی حمایت می‌كند

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، از حمایت‌های مادی و معنوی مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی مانند نمایش چندرسانه‌ای فصل شیدایی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۸۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی كه اجرای نمایش چندرسانه‌ای فصل شیدایی را همراه با حدود 7 هزار مخاطب تهرانی به تماشا نشسته بود، پس از دیدن این نمایش گفت: در كارهای هنری تخصصی ندارم؛ اما به عنوان یك شهروند و مخاطب معمولی به جرأت می‌توانم بگویم كه شاهد كاری بسیار قوی و زیبا بودم كه توانایی جلب رضایت خاطر مخاطبان را دارد.

وی افزود: نمایش فصل شیدایی تركیبی از هنرهای مختلف است كه با جلوه‌های ویژه میدانی و صحنه‌آرایی عظیم، حدود 7 هزار تماشاگر را مبهوت هنر و توانایی خود كرد كه قدرت تفكر و پویایی نویسندگان و كارگردان و دیگر عوامل نمایش را می‌رساند.

باهنر ادامه داد: فصل شیدایی نمایش فاخری است و به وسیله آن ـ كه هزینه‌ زیادی هم نمی‌طلبد ـ می‌توان فرهنگ اسلامی و اصولگرایی را در جامعه ترویج كرد؛ چون توانایی بازدهی برابر با كلاس‌های درس و آموزشگاه و دانشگاه را دارند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود درباره حمایت‌هایی كه مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی و آیینی انجام می‌دهد، گفت: كار نمایندگان مجلس، بررسی ایده‌ها برای تأیید یا رد كردن آنهاست. حركت‌های نو و ایده‌های جدید باید از دل جامعه بجوشد و یا توسط سازمان‌های مردم‌نهاد معرفی شوند تا در مجلس مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حالا وظیفه مجلس در قبال نمایش‌های میدانی ارزشی مانند فصل شیدایی، حمایت‌های معنوی و مادی است با این توضیح كه حمایت‌های معنوی اثرگذاری بهتر و بیش‌تری برای این نوع كارها به همراه دارد.

باهنر گفت: در مجلس همه می‌دانیم كه اگر یك دانه‌ای را بكاریم، هفتصد دانه برداشت خواهیم كرد. هزینه‌هایی كه در عرصه فرهنگ و هنر صرف می‌شود در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است. به همین دلیل تأكید می‌كنم مجلس از این نوع نمایش‌های آیینی و ارزشی حمایت می‌كند.
ارسال نظرات