معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش عنوان کرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ همکارانی که از دوره متوسطه به ابتدایی آمدند، همچنان در دوره ابتدایی باقی می‌مانند و در قالب سیاست چندمعلمی اداره کلاس‌های پنجم و ششم ابتدایی را بر عهده خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۹۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد دیمه ور  درخصوص تدابیر اندیشیده شده برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی اظهار داشت: هم اکنون مطابق قانون برای ساماندهی مدارس کوچک از مشارکت بخش غیردولتی استفاده می‌کنیم.ظرفیت قانونی مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش را موظف کرده است در مناطقی که کلاس‌های درس زیر نرم تشکیل می‌شود و اداره کلاس‌ها مقرون به صرفه نیست با خرید خدمات آموزشی از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اداره مدارس کوچک اقدام کند.

وی افزود:‌در این طرح مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است و خرید خدمات در قالب عقد قرارداد با موسسات غیردولتی انجام می‌شود تا نیروی انسانی مورد نیاز تأمین شود اما نظارت بر عملکرد معلم و اداره امور مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است.اگر این روش محقق شود می‌توانیم حداقل 7 الی 8 هزار معلم ابتدایی را از طریق خرید خدمات آموزشی تأمین کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی استفاده از همکارانی که در سال‌های گذشته با همکاری معاونت آموزش متوسطه به دوره ابتدایی آمده اند،‌ادامه می‌یابد. با توجه به اینکه  در سال تحصیلی 94-95 در دوره متوسطه دوم یک پایه تحصیلی وجود نخواهد داشت، مذاکره کرده‌ایم تا همکارانی که در سال‌‌های گذشته از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند، با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که دریافت کرده‌اند، همچنان در دوره ابتدایی باقی بمانند و درقالب سیاست چندمعلمی اداره کلاسهای پنجم وششم ابتدایی رابه عهده بگیرند.

دیمه ور خاطرنشان کرد:‌ در سیاست چندمعلمی یک معلم دروس علوم پایه مثل ریاضی، علوم، تفکر و پژوهش را تدریس خواهد کرد، یک معلم تدریس دروس علوم انسانی مثل معارف و قرآن، ادبیات فارسی و علوم اجتماعی را برعهده دارد و معلم تربیت بدنی هم مباحث حوزه خود را اداره خواهد کرد.

ارسال نظرات