سفیر هند با بیان اینکه عده زیادی از مردم کشورش به زبان فارسی علاقمند هستند، از حداد عادل خواست تا بنیاد سعدی برای آموزش زبان فارسی در هند کمک کرده و منابع آموزشی و استاد برای دانشگاه‌های هند اعزام کند.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۳۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «دینکار پرا کاشی سریواستاوا» سفیر هند در ایران در دیدار با غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این بنیاد، گفت: زبان فارسی اهمیت زیادی برای ما دارد، چرا که تا قبل از حضور انگلیس در هندوستان، زبان فارسی غالب بوده است و هنوز هم برخی از مردم فارسی می دانند و صحبت می‌کنند.

وی که مدت ماموریت‌اش در ایران در شرف اتمام است، از رئیس بنیاد سعدی خواست تا برای آموزش زبان فارسی در کشور هند کمک کرده و منابع آموزشی و استاد برای دانشگاه‌های هندوستان اعزام کنند.

حدادعادل، نیز در این دیدار با بیان اینکه حفظ جایگاه زبان فارسی در هندوستان برای ما اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: با توجه به علاقه شما به ایران و زبان و ادبیات فارسی، مایل بودم که قبل از بازگشت به کشورتان از نزدیک با بنیاد سعدی بیشتر آشنا شوید.

وی به فعالیت‌های بنیاد سعدی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: بنیاد سعدی یک مرکز تحقیقات زبان فارسی در هندوستان دارد که سعی می‌کنیم از طریق این مرکز و همچنین رایزنی فرهنگی، کتاب‌های درسی آموزش زبان فارسی را، که با آخرین روش‌های روز دنیا تولید و تالیف کرده‌ایم، به دست شما برسانیم.

حداد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم چراغ زبان فارسی در هند روشن بماند و پر فروغ تر شود، گفت: در این زمینه به همکاری شما و راهنمایی‌هایتان احتیاج داریم، بنابراین از شما می‌خواهیم پس از بازگشت به کشور هند و بازنشستگی، به عنوان دوستدار زبان فارسی، در کار برای آموزش زبان فارسی فعال باشید.

ارسال نظرات