یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه عطش بر کارکردهای ذهنی اثر می‌گذارد, گفت: از دیدگاه طب سنتی مصرف گردو با انجیر جوهر مغز را تقویت می‌کند. همچنین مصرف خاکشیر همراه با بارهنگ و خرفه در روزهای گرم تابستان برای پیشگیری از عطش موثر است.
کد خبر: ۸۵۳۹۵۸۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهرداد میر کریمی متخصص طب سنتی درباره روش‌های تقویت فکر و جسم اظهار کرد: تغییر غذا برای کسانی که فعالیت‌های ذهنی دارند تدبیری مناسب است.

-از دیدگاه طب سنتی مصرف گردو با انجیر جوهر مغز را تقویت می‌کند.

- افراد می‌توانند به میزان 2 گردو کامل و 6 عدد انجیر را با هم کوبیده و مصرف کنند که طعم بسیار خوبی دارد و مغز را تقویت می‌کند.

به گفته وی عطش بر کارکردهای ذهنی اثر می‌گذارد.

- در روزهای گرم تابستان برای پیشگیری از عطش مصرف خاکشیر همراه با بارهنگ و خرفه بسیار موثر است.

**خاکشیر باعث کاهش حرارت بدن و کارکرد بهتر کبد می‌شود

-خاکشیر دارای طبیعت گرم و تر است ولی با یک ساز و کار خاصی باعث کاهش حرارت بدن و کارکرد بهتر کبد می‌شود.

-بارهنگ دارای طبیعت سرد و خشک بوده و خرفه نیز دارای طبیعت سرد و تر است که همراه با خاکشیر برای رفع عطش بسیار کارساز است.

-بسیاری از افراد گرمای هوا و مصرف موادغذایی گرم موجب بروز جوش‌های پوستی می‌شود که مصرف این بذرها همراه با آب گرم و کمی شکر یا نبات می‌تواند به رفع جوش‌های صورت نیز کمک کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: می‌توان از تخم ریحان، آبلیمو و عسل نوشیدنی تهیه کرد که به قوت بدن کمک می‌کند. یعنی شربت عسل و آبلیمو که در آن یک قاشق مرباخوری تخم ریحان در آن ریخته شده باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها