دیدگاه لیبرالیستی به مسئله حجاب و عفاف غلط است، برای تحقق مسئله اخلاقی در سطح جامعه و گسترش آن اجرای حجاب و عفاف وظیفه و تکلیف تلقی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۹۶۶۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران با اشاره به نزدیکی 21 تیر ماه روز حجاب و عفاف گفت:  حجاب و عفاف از مسلمات دین است و جزئیات آن در آیات الهی آمده بنابراین وظیفه حاکمیت دینی فراهم سازی زمینه اجرای احکام الهی است.

وی افزود: وضعیت  رعایت امر الهی حجاب و عفاف در جامعه خوب نیست،هرجا احکام الهی اجرا نشود طبعا اثرات منفی دارد، موضوع عدم رعایت حجاب و عفاف، سستی دراعتقاد دینی است که زمینه ساز  فقر وفساد میگردد.

این مسئول یادآور شد: اینکه زن و مرد چه پوششی در اجتماع و در خانواده داشته باشند را خداوند بصورت جزء در قران آورده است.

سردار بابایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال، مصداق امر معروف را حفظ  وضعیت سلامت اخلاقی جامعه یاد کرد، این بدان معناست نظام و قوه مجریه (دولت) که مهمترین ارکان آن هستند برای سلامت جامعه تکلیف دارند، گرچه این تکلیف فقط  برعهده دولت نیست و همه دخیل هستند، اما قطعا دولت  موظف است و باید قانون حجاب و عفاف را پیاده کند.

فرمانده سپاه کربلا گفت: وقتی اعتقاد، ایمان و تفکر اسلام ناب وجود نداشته باشد ملاحظات سیاسی موجب حفظ موقعیت برای بهره برداری از فلان حزب و فلان قشر می شود و در نهایت اجرای احکام الهی (حجاب و عفاف، امر معروف، نهی منکر و ... ) در جامعه اسلامی مغفول می ماند.

ویس خاطر نشان کرد: هم دولت قبل و هم دولت فعلی در زمینه حجاب و عفاف به تکلیف عمل نکردند و آنگاه که  در نهایت امر، قوه قهریه (انتظامی) وارد می شود، برخی معترضانه ادعا می کنند پلیس وظیفه اجرای اسلام را ندارد!

سردار بابایی افزود: وقتی فریضه الهی حجاب در جامعه اجرا نشود، در واقع به نوع نگاه متولیان، به دین بستگی دارد، برخی با نگاه اجرای حکم الله و بعضی عمل حد اقلی را کفایت می دانند و فقط بر حفظ ظاهر بسنده دارند، لذا دیدگاه اول، مربوط به اسلام ناب و دیدگاه دوم نگاه لیبرالیستی به دین که قائل به تساهل و تسامح است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: در بحث حاکمیتی، دیدگاه لیبرالیستی به دین و مسئله حجاب و عفاف غلط است، گرچه نمی توان در حریم شخصی و خفای زندگی کسی دخالت کرد و تکلیفی برآن نیست، اما  هنگامیکه مسئله اخلاقی در سطح جامعه گسترش و بروز پیدا کرد اجرای حجاب و عفاف وظیفه  و تکلیف تلقی می شود.

وی ادامه داد: وقتی اعتقاد، ایمان و تفکر اسلام ناب وجود نداشته باشد ملاحظات سیاسی موجب حفظ  موقعیت برای بهره برداری از فلان حزب و فلان قشر می شود و در نهایت اجرای احکام الهی (حجاب و عفاف، امر معروف، نهی منکر و ... ) در جامعه اسلامی مغفول می ماند.

سردار بابایی بیان کرد: عدم پرداختن و یا بی تفاوتی به رعایت مسائل حجاب و عفاف در جامعه همان نگاه لیبرالیستی است،  و بیانگر این که چه میزان حاکمان مقید به احکام الله هستند، و در این زمینه، هر کسی هم نباید از خود اجتهاد به خرج دهد.

مسئول سپاه کربلا گفت: کوتاهی و یا عدم اجرای فریضه حجاب و عفاف در جامعه، با اسلام ناب منافات دارد، لذا انقلاب اسلامی بخاطر برپایی دین و حاکمیت ارزشهای اسلامی  بنا شده است و در این حکومت، عدم اجرای این فریضه پذیرفتنی نیست.

مقام ارشد سپاه مازندران افزود: حجاب گریزی راهبرد دشمن در جنگ فرهنگی و نرم است و شیطان در صدد است تا نسل جوان را از حجاب گریزان نماید،سپس نیروهای رزمنده در نبرد با دشمن ناتوان شده  و  این نیروهای جوان ما به سمت فقر و فحشا کشانده شوند که خداوند هشدار های خود را در قرآن تذکر داده است.

وی متذکر شد: جلوگیری  یا عدم رعایت اجرای  حکم الهی حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از خواسته شوم  شیطانی است.

 سردار بابایی اشاره کرد:  در موضوعات احکام الهی اگر هم در برخی نقاط جهان و یا  جوامع ای، با  بروز اعمال فجیع وافراطی گروههایی، ادعای اجرای حکم الهی  می شود، در واقع آن پدیده خشن، صحنه سازی دشمن با خلق داعش و ... بمنظور ایجاد نفرت در اذهان سایر ادیان نسبت به اسلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها