فاطمه طالب‌زاده درباره نوع پوشش بانوان در مجالس از نظر فقهی و نگاه شرعی، اظهار کرد: از نظر فقهی خانم‌ها در مجالس خانم‌ها باید حجاب را به گونه‌ای رعایت کنند که در آن مکان احتمال مفسده داده نشود
کد خبر: ۸۵۳۹۶۸۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

               

 


 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، یعنی از حاضر شدن به صورت عریان و از احتمال این نوع پوشش که سبب جلب توجه سایرین می‌شود، اجتناب کنند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری با بیان اینکه از نظر شرعی خانم‌ها محارم هم هستند و می‌توانند با هر نوع پوششی در کنار هم ظاهر شوند، گفت: حفظ پوشش در مجالسی که احتمال دارد با دوربین معمولی و یا مداربسته فیلمی گرفته شود و به نگاه نامحرم برسد، لازم است.

وی با بیان اینکه از نظر شرعی خانم‌ها محارم هم هستند و می‌توانند با هر نوع پوششی در کنار هم ظاهر شوند، افزود: از مجالسی که احتمال دارد با دوربین معمولی و یا مداربسته فیلمی گرفته شود و به نگاه نامحرم برسد، سعی کنیم پوشش مناسب داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری تصریح کرد: توصیه ما به مادران این است که با رعایت پوشش مناسب در جمع خانم‌ها، حجب و حیا را به فرزندان خود بیاموزند.

طالب زاده با تاکید بر اینکه به طور حتم هر انسانی برای خود حریم خصوصی دارد، اضافه کرد: سعی ما بر این باشد راه مازندران دهه‌های قبل را در پیش بگیریم و حرمت‌‌ها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان عاقل به دنبال منافع هر عمل خود است، حفظ پوشش مناسب نیز دارای منافع بسیاری است که عکس آن نه تنها سودی ندارد بلکه ضرر نیز می‌رساند پس باید سعی شود که عاقلانه و خداپسندانه رفتار کنیم.

وی با اعلام اینکه در اسلام پوشش و حجاب برای جنس مخالف واجب شده نه در بین محارم، گفت: برهنگی و عریانی در میان مردم چه محارم و نامحرمان کار درستی نیست و پوشش باید معمول و معقول باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم ان‌شاءالله که خداوند توفیق عمل دهد تا انس با قرآن را بیشتر کنیم و تلاوت قرآن با تدبر و تفکر همراه باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها