حجاب و عفاف اساس وحافظ جامعه اسلامی

درحفظ جامعه اسلامی حجاب و عفاف شاکله و اساس است همه دستگاههای دولتی و حاکمیتی وظیفه قانونی دارند در اجرای درست مسائل مهم اسلامی اهتمام داشته وآمر معروف وناهی منکر باشند.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۰۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

               



خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا  با اشاره به آیه 90 سوره نمل که خداوند امر به عدل می کند آمران معروف را برشمرد وافزود: ذات اقدس خداوند تبارک و تعالی اولین آمر معروف است و سلسله انبیاء و پیامبر اسلام(ص)، امت اسلامی، حاکمان صالح، گروهها و سازمانهای آمر به معروف و ناهی از منکر از آمران این فریضه دین الهی هستند.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی با انتقاد از دستگاههای اداری که در قبال اصل اساسی قانون اسلامی  بی تفاوت هستند اظهارکرد:  حاکمان  و مسئولین اجرایی در پرداختن به مسئله مهم اسلامی چون حجاب و عفاف بی تفاوت نباشند،و اینکه بپندارند نصب پوستر و بنر مربوطه که در سطح شهر، مناطق یا دستگاه متبوع مهیا کرده کفایت می کند وسپس توجهی به وضع واقعی پوشش جامعه و حتی اداره خودشان نداشته باشند، این موضوع منافات   با اصل حجاب و عفاف و امر معروف و نهی منکر دارد.

            وی  فراهم کردن زمینه برای مسائل اعتقادی و بنیادی اسلام چون؛ امر معروف، حجاب و عفاف، اقامه نماز جماعت،  اجرای عمل به خمس و ذکات را در جامعه اسلامی اساس برشمرد و یاد آور شد:  همه  به ویژه دستگاههای دولتی و حاکمیتی وظیفه قانونی دارند در اجرای درست مسائل مهم اسلامی  بویژه حجاب و عفاف جامعه  اهتمام داشته وآمر معروف  وناهی منکر باشند.

این مسئول ادامه داد: اینکه متاسفانه در جامعه اسلامی مطرح می کنند پلیس وظیفه اجرای اسلام را ندارد،  یا از قانون اساسی جمهوری اسلامی خبر ندارند! یا  اعتقاد و باور ندارند که در جامعه اسلامی  زندگی می کنند!و در غیر این موارد می بایست قانون اسلام اصیل در آن  اجرایی شود!اما چرا امر الهی و اسلامی در دستگاه اجرایی عملی نمی شود یک مسئله مبهم است.

 حجه الاسلام غلامی گفت: اصول جامعه اسلامی اعتقاد داشتن به حاکمیت اسلامی، ولایت فقیه و امر معروف و نهی منکراست، لاکن این اصل مترقی در جامعه تعطیل شده و فقط جلسات آن سمبل شده !

ترک حجاب و عفاف موجب نزول بلایای الهی است

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با هشدار در مورد نزول بلای الهی در ترک مسائل حجاب، عفاف وامر معروف و نهی از منکربیان کرد: همان گونه که امتیاز امت اسلامی به سبب مشارکت امت در امر معروف و نهی منکر است، ترک حجاب و عفاف، امر معروف، نهی منکر هم سرگذشتی همانند اقوام تعریف شده درقران داشته و موجب نابودی می گردد.

 وی اشاره کرد: با ورود دشمن  شیطان، با تبدیل شدن فکر و ایده غیر اسلامی به عمل، و ترویج عام فریبانه، فرهنگ باصطلاح متمدن غربی، به تدریج آرمانها، ارزشها، عقاید و باور ها سست شده  و سپس به مصداق فرامین امیر المومنین، جامعه غارت زده و نابود می شود و یواش یواش حجاب و عفاف رخت بسته، ارزشها رنگ باخته و حرف ها هم به دلخواه دشمن در می آید و سپس عذاب الهی وارد می شود.

 حجه الاسلام غلامی ضمن یادآوری درس گرفتن همه و مسئولین جامعه اسلامی ازائمه معصومین(ع) در مواجهه با دشمن گفت: ائمه علیه السلام درراه ارزشها ، باورها و عقاید اسلامی، در مقابل دشمنان تحت هر شرایطی حاضر به کمترین گذشت نمی شدند ، که امام حسین(ع) نمونه بزرگ این درس اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها