فرمانده سپاه کربلا مازندران:

وضعیت جامعه حکایت ازکم کاری مجلس و دولت در اقتصاد مقاومتی دارد

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: مجلس و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی کاری انجام نداده‌اند و فقط شاهد سخن‌راندن آنها هستیم.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۲۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار محمدحسین بابایی در جمع مسئولان اقشار بسیج و چند تن از فرماندهان و معاونان سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: جای تأسف دارد که بعد از پیروزی انقلاب و گذر چهار ساله از ابلاغ فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اما همچنان مجلس و دولت در این زمینه کاری انجام نداده‌اند و فقط شاهد سخن‌راندن مسئولان در این موضوع مهم هستیم.

وی با برشمردن اهداف دشمن در راه‌اندازی جنگ اقتصادی با ایران، بیان کرد: لطمه به رشد اقتصادی و اشتغال، اختلال در وفاق ملی، ایجاد نفاق بین مردم و برهم زدن امنیت مثال‌زدنی جمهوری اسلامی توسط مردم به دلیل فشارهای اقتصادی، از اهداف دشمن در راه‌اندازی جنگ اقتصادی با کشور است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی هر خانه یک کارخانه و تولیدکننده باشد، خطاب به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت: حتی در بازیافت زباله‌ها باید کار کنیم؛ درباره این طلای کثیف نیاز به تحقق است و بسیج علمی باید چگونگی ورود به این مقوله و موارد را بررسی و سپس تجزیه و تحلیل کرده و اجرایی سازد.

بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصادی که در شرایط تحریم و خصومت ایستادگی می‌کند، توانایی رشد و شکوفایی دارد و در این شرایط اقتصادی باید به توانمندی‌های مردمی و اقتصادهای دانش‌بنیان تکیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با ساماندهی برنامه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فراگرفتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید فرصت‌های اشتغال را برای فرزندان پاسداران ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: اقشار بسیج نباید کلیشه‌ای فکر کرده و به اجرای برنامه‌های ابلاغی بسنده کنند بلکه در مأموریت‌های باید به خلاقیت و نوآوری محوله دست بزنند.

بابایی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه اشتغال‌زایی کشاورزی برای فعالیت‌های ترویجی و آموزشی با سازمان بسیج سازندگی مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیاز به نگاه جدیدی در مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی سپاه داریم، گفت: یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی، اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان مازندران است، لذا باید تمهیدی اندیشیده شود تا مردم از خدماتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این شرایط اقتصادی ارائه می‌دهد، آگاهی یابند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خطاب به بسیج جامعه پزشکی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی مازندران گفت: در امور آموزشی و پژوهشی فعالیت بیشتری داشته باشید تا در زمان بروز مشکلات نسبت به آنها آگاهی داشته و بتوانید راهکارهای مقتضی را پیشنهاد کنید.

بابایی به سازمان بسیج کارمندان مازندران نیز توصیه کرد که به دنبال فعالیت‌هایی باشند که اجرای آنها در ادارات مورد غفلت واقع شده، زیرا این وظیفه بسیج کارمندان است که پیگیر این مسائل باشند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات تولیدکنندگان استان مازندران از سوی سپاه مازندران،گفت: تلاش کنیم تا تمام توانمندی‌های بسیج را برای حمایت از تولید داخل و ترغیب مردم به خرید محصولات تولید داخل به کار بگیریم و برنامه‌ریزی‌های دقیقی را برای تقویت بازار محصولات داخلی انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها