خبرهای داغ:
یکی از سنت های مردم متدین شهرستان پاوه در ماه مبارک رمضان حضور پرشور و منسجم در مساجد و اقامه نماز تراویح است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۵۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امام جمعه پاوه دراین خصوص گفت: امسال با توجه به وضعیت معیشتی مردم و هیاهوی داعش و مسائل آن طرف مرزهای کشورمان یک مقدار واهمه داشتیم که مردم از رمضان استقبال نکنند اما شکر خدا استقبال از رمضان به ویژه توسط جوانان در مساجد بیش از سال های گذشته بوده است.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: مساجد پاوه از ابتدای رمضان میزبان خیل جمعیت جوان و نمازگزار و روزه دار بوده اند که با برپایی نماز تراویح، تلاوت قرآن و گوش دادن به توصیه ها و وصایای علما و همچنین طلب استغفار و آمرزش شب ها را زنده نگه داشته اند.

وی اظهار کرد: در لیالی قدر حضور مردم در مساجد بیشتر است و با اجرای برنامه های فرهنگی و دینی، شب زنده داری روزداران تا هنگام سحری ادامه دارد.

امام جمعه پاوه از رعایت روزه داری در سطح شهر و روستاها و ادارات این شهرستان قدردانی کرد و گفت: رعایت روزداره داری موجب رضایت مندی است که از این بابت از مردم و آنهایی که روزه هم نبودند به دلایل متعدد رعایت حال روز داران را کردند قدردانی می کنیم.

وی از حضور پرشور خانم ها در مساجد گفت و اظهار داشت: به جز چند مسجد که محلی برای حضور خانم ها ندارند تقریبا در تمام مساجد شهر خانم ها در نمازهای تراویح شرکت گسترده و پرشوری داشته و دارند.
ارسال نظرات