خبرهای داغ:
فرمانده بسیج حضرت زینب(س) سمنان در گفت و گو با بسیج مطرح کرد؛
فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سمنان گفت: با توجه به وجود قانون 300ماده ای گسترش عفاف و حجاب متأسفانه مسئولان اهمیت چندانی به اجرای این قانون نداشته اند.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۸۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
زهرا فخار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، به مناسبت نامگذاری 21 تیرماه به نام روز جهانی «عفاف و حجاب» با تأکید بر ضرورت و اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: با توجه به وجود قانون 300ماده ای گسترش عفاف و حجاب متأسفانه مسئولان اهمیت چندانی به اجرای این قانون نداشته اند.

وی عوامل اجرایی نشدن این قانون را ضعف مجریان در زمینه اجرای مصوبات قانونی، قرار نگرفتن این قانون در اولویت ها و همچنین نبود توضیح و توجیه واضح و آشکار دستگاه های اجرایی و مسئولان در راستای اجرای این قانون عنوان کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سمنان خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان حرکتی در راستای اجرایی شدن این قانون که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، انجام نمی دهند؛ چرا که معتقدند اجرای این قانون و برخی از ماده های آن امکان پذیر نیست.

اجرای صحیح عفاف و حجاب در جامعه مستلزم همفکری و هم اندیشی مردم و مسئولان

فخار تصریح کرد: باید برای رفع برخی مشکلات بر سر راه اجرای صحیح عفاف و حجاب در جامعه راهکارهایی با همفکری و هم اندیشی مردم و مسئولان طراحی شوند.

وی افزود: اولویت قرار دادن این موضوع در برنامه های دستگاه های اجرایی، نظارت بر رعایت حریم عفاف و حجاب در نهادهای و ارگان های مختلف، نظارت و ارزیابی عملکرد رسانه ها در این خصوص و رعایت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از جمله راهکارهایی است که می توان آنگونه که بایسته و شایسته است در خصوص اجرا و عملیاتی شدن عفاف و حجاب در جامعه تلاش کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سمنان با بیان اینکه عفاف و حجاب پدیده ارزشی و مذهبی مهمی در ترویج تعالیم اسلامی است، گفت: رعایت و حفظ عفاف و حجاب تأثیرات بسزایی در استحکام بنیان خانواده، اطمینان و امنیت بیشتر بین اعضای خانواده و همچنین افزایش آمار ازدواج در جامعه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها