مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: 250 میلیارد ریال برای زندانیان غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته اخذ شده است.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۳۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

علی‌عباس فلاحتی با بیان اینکه دولت از طریق صندوق‌های حمایتی و بانک‌های عامل به مددجویان زندانی عیرعمد کمک کرده است، اظهار کرد: طی سال گذشته افزون بر 250 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد پرداخت شده که 150 میلیارد ریال از این مبلغ به واسطه گذشت طلبکاران و مابقی نیز از طریق صندوق‌ها، ستاد دیه و کمک‌های خیریه صورت گرفته است.

وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انسان‌‌های غیور، باگذشت و نوع‌دوست هستند که اقدامات قابل قبولی در خصوص آزادی زندانیان غیرعمد انجام داده‌اند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به عنوان مثال شخصی به خاطر نوع‌دوستی و درک بالا از وضعیت بدهکار خود بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی از طلب 200 میلیونی خود تنها درخواست 50 میلیون داشته که بالاخره این اقدام نشان از درک بالا و همکاری خوب مردم در حق همدیگر است.

فلاحتی در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات ستاد دیه در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان غیر عمد گفت: در این خصوص بخش‌های مختلفی از جمله انجمن حمایت از زندانیان وجود دارد که از خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: انجمن حمایت بعد از خروج زندانیان نیز وجود دارد که بعد از خروج زندانی از آنها در جامعه حمایت‌های لازم در امور شغلی را در دستور کار دارد.

فلاحتی بیان کرد: در همین خصوص با توافقی که با سپاه صورت گرفت افزون بر 6 میلیارد 300 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده اخذ تا زندانی با این کمک بازگشت به زندان را تجربه نکند.

وی در خصوص وضعیت اشتغال و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان گفت: در این خصوص در زندان با همکاری سپاه فتح استان و مرکز فنی و حرفه‌ای مربیانی برای آموزش زندانیان پیش‌بینی شده تا مددجویان زندان بعد از خروج با داشتن مهارت‌های لازم راه آسان‌تری برای ایجاد اشتغال داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در این خصوص زندانی‌های که موفق به کسب مهارت شوند به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا از وام‌های پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال در برخی مشاغل استفاده کنند.

ارسال نظرات