یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

با تکیه بر ظرفیت‌های درونی می‌توان از مشکلات اقتصادی عبور کرد

ما ایرانی ها در فشار و تنگنا بسیار بهتر عمل می کنیم و این موضوع در طول تاریخ ثابت شده است. تحریم ها می تواند به رشد و بالندگی ما به شرطی که ما به ظرفیت های خود ایمان و اعتقاد داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

کامبیز طالبی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه تحریم‌ها توانایی لطمه زدن به اقتصاد کشور را ندارند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی موجود در کشور ناشی از ساختار نامناسبی است که سالها در بخش های اقتصادی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه 35 سال تحریم و فشار از سوی غرب علیه ایران نتوانست مانع رشد و ترقی ما شود، تصریح کرد: ما ایرانی ها در فشار و تنگنا بسیار بهتر عمل می کنیم و این موضوع در طول تاریخ ثابت شده است. تحریم ها می تواند به رشد و بالندگی ما به شرطی که ما به ظرفیت های خود ایمان و اعتقاد داشته باشیم.

این اقتصاددان با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از اثرات تحریم هاست، گفت: تمامی کشورهای در حال توسعه و قدرتمند از درون خود کار را آغاز کرده اند و با تکیه بر ظرفیت های درونی خود رشد کرده اند و نکته ای که بسیار مهم است این است که این کشورها از وابستگی به بیگانگان خودداری کردند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم ها به غنی سازی 20 درصد در تأسیسات هسته ای دست یافت و در کنار آن شاهد پیشرفت روزبروز کشور در عرصه های دفاعی و بخصوص موشکی بودیم. این ها نشان می دهد که نباید به بیگانگان امید داشت، بلکه باید با مدیریتی جهادی و تکیه به داشته های خود از پس مشکلات برآمد.

ارسال نظرات