وزیراسبق بهداشت با تشریح چرایی افزایش زیرمیزی طی ۱۴ سال اخیر در ایران گفت:هیچ سهام و بیمارستانی ندارم که بخواهم حسادت کنم،بلکه حرفم این است که این پول‌ها را به نفع محرومان هزینه کنند نه برای عده‌ای گردن کلفت‌؛ البته مجلس نیز مقصر است.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۶۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت  درباره اینکه چرا طی 14 سال اخیر و در زمان وزارت‌تان به عنوان وزیر بهداشت این مقدار زیرمیزی پزشکی در کشور نمایان نبود! آیا رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند و یا زیرمیزی بیشتر شده است، عنوان کرد: بحث زیرمیزی در آن دوران به شدت کنونی که لجام گسیخته شده است، نبود.

وزیر اسبق بهداشت در توضیح بیشتر عنوان کرد: هم اکنون پول در اختیار این دولت قرار گرفته است که در چهارچوب سطح بندی نظام ارجاع و پزشک خانواده عمل شود ولی عمل نمی‌کنند، حالا هر کار خوبی هم کنند، ما اصلاً نقدی نداریم، بلکه ما می‌گوییم قانون را اجرا کنند.

پزشکیان در واکنش به این مسئله که ولی وقتی شما چنین موضع‌های را می‌گیرید اَنگ حسادت به شما زده می‌شود، گفت: بنده فقط اجرای قانون را مطالبه می‌کنم وگرنه بنده مگر چه منافعی دارم، آیا پول دارم؟ بیمارستان دارم؟ وام گرفتم؟ سهام دارم؟ یا یک جای و یا چیزی را از دست دادم که بخواهم حسادت کنم!

وزیر اسبق بهداشت در ادامه عنوان کرد: حرف ما این است که قانون را اجرا کنند، این پول‌های که به حوزه سلامت اختصاص یافته است را ما در مجلس مصوب کردیم؛ دولت این پول‌ها را نداده است، بنابراین این پول‌ها را باید به نفع محرمان هزینه کنند نه برای عده‌ای گردن کلفت‌!

این نماینده مجلس درباره اینکه بنابراین در زمینه ضعف نظارتی مجلس و نمایندگان چه پاسخی دارید؟ خاطرنشان کرد: اصلاً کل مشکل مملکت از مجلس است، اگر مجلس درست می‌شد، حداقل بیشتر مشکلات حل شده بود و این اتفاقات رخ نمی‌داد زمانی که برخی‌ها خلاف قانون عمل می‌کردند سیستم برخورد می‌کرد به این روز نمی‌رسیدیم.

ارسال نظرات