طنین نوای قرآن در قلب روزه‌داران بیجار

محافل انس با قرآن، راهی به سوی بهشت است

برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان، بهترین فرصت برای ترویج قرآن و رفع مهجوریت از این کتاب آسمانی است.
کد خبر: ۸۵۴۰۰۰۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، قرآن آبشاری از نور آسمان تا زمین است و باید هر روز جرعه‌ای از نور آن نوشید و محافل انس با قرآن سفره نوری است از خان کرم باری‌تعالی.

قرآن به عنوان بزرگترین محور اتحاد مسلمین جهان، قرن‌هاست که به دلیل غبار افکار انسان‌ها مهجور مانده و باید دانست که یکی از راه‌های رفع این مهجوریت، گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم بوده و محافل انس با قرآن در ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی است.

قرآن کریم، ریسمان استوار و دستاویز محکمی است که خداوند به بندگانش عطا کرده است و بنا بر سفارش رسول مکرم اسلام، در کنار عترت، می‌بایست به آن تمسک ورزید.

طنین نوای قرآن در قلوب روزه‌داران و خواندن و تمسک و کاربرد آیات نورانی آن در زندگی، موجب می‌شود تمام صفاتشان خداگونه شود.

این روزها در هوای عطشناک و گرم تابستان، نوای دل‌انگیز قرآن در مسجد موسی بن جعفر (ع) بیجار روزه‌داران و مومنان را سیراب از عشق به معبود می‌کند.

کاربرد قرآن در زندگی موجب سعادت بشری است

امام جمعه بیجار شنبه‌شب در محفل جزءخوانی قرآن در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر با بیان اینکه این کتاب آسمانی موجب رستگاری مومنان می‌شود، تمسک به این ریسمان ناگسستنی باری‌تعالی را موجب سعادت اخروی و دنیوی خواند.

حجت‌الاسلام علی مرادی با تأکید بر ترویج قرآن در جامعه، این مهم را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی قرآن و کاربرد آن در زندگی را موجب سعادت بشری بیان کرد و گفت: قرائت و تفکر و تدبر در آیات نورانی این کتاب آسمانی، راهنمای بزرگی برای سعادت بشر است.

مرادی، تلاوت آیات قرآن و تفهیم مفاهیم آن را مایه آرامش خواند و گفت: کاربرد قرآن در کنار تعالیم بشری است که سعادت بشریت را تضمین می‌کند.

خطیب جمعه بیجار افزود: قرآن کریم این کتاب الهی، موجب رهایی و نجات انسان‌ها از تاریکی و ظلمت در تمامی اعصار به ویژه زمان حال است.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان و نوجوانان و کودکان به حضور در محافل انس با قرآن و اینگونه محافل جزءخوانی، قلوب آنان را برای پیوند با مفاهیم این کتاب الهی آماده می‌سازد.

حضور چشم‌گیر جوانان در مراسم جزءخوانی قرآن کریم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار نیز در این مراسم با بیان اینکه حضور گسترده جوانان در محفل جزءخوانی و انس با قرآن کریم بسیار چشم‌گیر است گفت: جوانان اکنون بیش از گذشته نیازمند حضور در اینگونه محافل هستند.

جلیل مختاری‌نیا، قرآن را موجب رهایی جوانان از وسوسه‌های شیطانی و گمراه‌کننده دشمن بیان کرد و گفت: جوانان با روی‌آوردن به قرآن و کاربرد آن در زندگی اسلامی، دشمنان را از رسیدن به اهدافشان که همان گمراه‌ساختن جوانان است ناامید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در حوزه‌های مختلف از جمله اخلاق، اندیشه، مناسبت‌های اجتماعی و ارزش‌ها، الگوهای مناسبی را معرفی می‌کند گفت: قرآن کریم با بیانی شیوا، رسالت و هدایت تربیتی خود را در قالب داستان‌ها و قصص واقعی بیان می‌کند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان، دو محفل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم در مسجد موسی بن جعفر (ع) و حسینیه شهر بیجار با حضور مردم روزه‌دار  و مومن دیار گروس برپا شده است.

ارسال نظرات