نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مالکان ویلا ، ساختمان های مسکونی ، اداری و صاحبان شرکت های خصوصی بدلیل قانون کار تمایلی برای استخدام نیروهای ایرانی ندارند و باید مجلس بر قانون کار بازنگری کند.
کد خبر: ۸۵۴۰۰۴۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه مالکان ویلاها ساختمان‌های مسکونی و اداری و صاحبان شرکت‌های خصوصی به دلیل قانون کار تمایلی برای استخدام نیروهای ایرانی ندارند، اظهار کرد: در امر سرایداری نه ایرانیان تمایلی به حرفه سرایداران دارند و نه مالکان به دلیل قانون کار در حرفه سرایداری تمایلی به استخدام نیروهای ایرانی دارند.

وی افزود: حرفه سرایداری زحمت زیاد ، مسئولیت بسیار و شرایط نامناسبی برای ایرانیان تلقی می‌شود و بیشتر ایرانیان تمایل به مشاغل فرهنگی دارند و یا علاقمند به مسئولیت های دولتی و کارمند بودن هستند.

طلا تصریح کرد: مالکان نیز به دلیل اینکه در قانون کار نیروهای ایرانی پس از مدتی اشتغال به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برای دریافت حقوق خود مراجعه می‌کند ترجیح می دهند از اتباع خارجی در حرفه سرایداری استفاده کنند.

وی در پایان گفت: بطوری که در قانون کار و حرفه سرایداری در صورت استخدام نیروهای ایرانی پس از مدت 4 ، 5 سال 30 ، 40 میلیون تومان از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی صورت حسابی برای استخدام سرایداران ایرانی به آنها ارسال شود که آنها عکس‌العمل خوبی در این خصوص نخواهند داشت و ترجیح می دهند اقدام به استخدام نیروهای ایرانی نکنند در حقیقت باید مجلس در قانون کار در حرفه سرایداری نگاه ویژه داشته باشد و دراین امر بازنگری کند.

ارسال نظرات