عضو شورای اسلامی رشت در گفتگو با بسیج:

مسئولان فرهنگی کشور نتوانستند در مقابله با فرهنگ غربی و بدحجابی موفق عمل کنند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی کشور نتوانستند در مقابله با فرهنگ غربی و بدحجابی موفق عمل کنند، گفت: تدوین برنامه منسجم و کارآمد فرهنگی و برنامه ریزی برای اشتغال، ازدواج، اوغات فراغت و ورزش جوانان به ویژه دختران در مقابله با پدیده بدحجابی موثر است.
کد خبر: ۸۵۴۰۱۰۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

فاطمه شیرزاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه در آموزه های دینی حجاب یک ارزش محسوب می شود، اظهارکرد: این ارزش به زنان و دختران پاکی و امنیت می بخشد و زنان را همچون گوهری در میان صدف از آسیب ها و آلودگی نگه می دارد و به خدا نزدیکتر می کند.

وی حجاب را سدی امن برای بانوان دانست و اعلام کرد: با وقاربودن زنان و دختران و رعایت حریم ها به زنان ما اصالت و هویت می بخشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه پوشش اسلامی و حجاب، مانع حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی نیست، افزود: حجاب عاملی است که باعث حضور پررنگ و تاثیرگذاربانوان در فعالیت های اجتماعی آنان است.

شیرزاد با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اصالت بخشیدن به بانوان است، گفت: با تهاجم تبلیغی و فرهنگی ماهواره ها و شبکه های اجتماعی، شاهد اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ غربی در برخی از جوانان هستیم و مسئولان فرهنگی کشور نتوانستند در این مورد موفق عمل کنند.

وی با تصریح بر اینکه دلائل نهادینه نشدن فرهنگ اسلامی در جامعه در زمینه عفاف وحجاب، خواسته و ناخواسته از سوی مسئولان، موجب گسترش فرهنگ بیگانه در کشورمان شده است، بیان کرد: همه دست اندرکاران فرهنگ و اموردینی کشور باید برای تقویت پوشش دینی برنامه های جامع، منسجم وکارآمد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به اینکه در کشورهای غربی برای زنان ناامنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه آنان دچار مسخ فرهنگی شده اند، اما زنان و دختران در غرب به اسلام روی می آورند که نشان می دهد راه حلی که آنان برگزیده اند، همان پوشش اسلامی است.

شیرزاد برخی از دلائل روی آوردن جوانان به پوشش و رفتار با الگوی غربی را متوجه خانواده ها دانست و افزود: دوستی های دختر و پسر، استفاده از تیشرت های عکس دار با فرم گروه های منحرف غربی، جوراب وساپورت های بدن نما، آرایش زننده و استفاده افراطی از لوازم آرایش درکشورما، رفتارهایی هستند که خانواده ها نیز می توانند در عمل به آنها تعیین کننده باشند.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای اشتغال، ازدواج و اوغات فراغت و ورزش جوانان به ویژه دختران تاکید کرد و گفت: وقتی جوان بیکار باشد و فضای مناسبی برای پرکردن اوقات خود نداشته باشد، برای پرکردن این خلا، به الگوی نامناسب پوشش و استفاده از آرایش می پردازد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه جوانان باید در مورد فرهنگ و پوشش اسلامی، آموزش ببینند و شناخت پیدا کنند، عنوان کرد: لازم است جوانان در مورد اهداف غرب آگاهی داشته باشند و این مشکل با برگزاری چند جلسه و کارگروه حل نمی شود.

شیرزاد با تاکید بر اینکه تقویت باورهای دینی وتقویت فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر در عدم بروز پدیده بدحجابی موثر است، تاکید کرد: نظارت وکنترل بر بازار لباس با الگوی غربی و ارائه الگوهای مناسب برای حجاب وعفاف، ازجمله راهکارهای مقابله با بدحجابی است.

وی به کوتاهی مسئولان فرهنگی در مورد موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد وافزود: مسئولان باید در این زمینه آگاهانه تر عمل نمایند و سیاست ها و قوانین جدیدتری را تدوین کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار