خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: توسعه مسابقات علمی در مساجد با هدف ایجاد نشاط علمی و جذب جوانان با مساجد در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۴۰۱۳۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری نژاد در جریان بازدید از کارگاه سازه نجات تخم مرغ افزود: جذب جوانان به مساجد و پایگاه های فرهنگی امامزاده ها یکی از برنامه هایی است که در طرح محله ما از اهمیت  زیادی  برخوردار است، البته تحقق این امر نیازمند کارهاب هنرمندانه و ظریفی می باشد.

 وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در این موضوع برگزاری مسابقات علمی نظیر کارگاه های آموزش ساخت و پرتاب موشک آبی برای نوجوانان می باشد که خوشبختانه  استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفته است، که همین امر ما را مصمم تر کرد تا برنامه ها را توسعه دهیم.

 وزیری نژاد اظهار کرد: سال گذشته مسابقه علمی ساخت سازه ماکارونی و امسال نیز کارگاه سازه نجات سازه تخم در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفت که هر سه این مسابقات جزو مسابقات دارای لیگ جهانی هستند که با هدف پرورش خلاقیت قشر جوان در سطح دنیا برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه سازه نجات تخم مرغ در 14 محله با حضور متخصصان دانشگاهی در حوزه فیزیک در مساجد و امامزاده های شهر در حال برگزاری است، مهمترین ویژگی این مسابقه که آن را با سایر برنامه های مشابه در سطح کشور و جهان متمایز می کند، استفاده از وسایل بازیافتی در ساخت این سازه ها می باشد که کودکان و نوجوانان تشویق می شوند از ضایعات دور ریز جهت ساخت سازه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: این مسابقات برای اولین بار در قزوین به این شیوه اجرایی می شود.

وزیری نژاد افزود: ورزن کمتر، خلاقیت و نوآوری در ساخت سازه  و استفاده از مواد بازیافتی از جمله شاخص های ارزیابی این مسابقه می باشد، پیش بینی می شود، حداقل 100 تا 120 سازه توسط شرکت کنندگان ساخته شود و در جشنواره ای از برندگان مسابقه تقدیر بعمل خواهد آمد

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها