1570مترمربع مساحت ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب بافق؛

بافقی‌ها تا نیمه سال۹۵صاحب دادسرای‌عمومی وانقلاب می شوند +تصاویر

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد گفت: ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافق با مساحت 1570متر مربع ساخته و تجهیز خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۲۷۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان بافق و رئیس کل دادگستری استان یزد، مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب بافق برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در این مراسم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در همه نقاط باید از تجهیزات و امکانات خوب برخوردار بوده و نباید وامدار فردی یا ارگانی باشد، اظهار داشت: بافق از جمله شهرستانهایی است که نیاز شدید به ساختمان جدید داشت و این مهم در دستور کار دادگستری کل استان یزد قرار گرفت.

محمدرضا حبیبی خاطرنشان کرد: ساختمان فعلی دادگستری بافق فرسوده شده و در شأن و جایگاه مردم و قضات نیست و امیدواریم با ساخت و تجهیز ساختمان جدید، مردم این شهرستان بتوانند تا نیمه اول سال ۹۵ از ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی به دنبال توسعه زندان و گسترش دادگستری نیست، بلکه اولویت اصلی و مهمتر ما در جامعه، کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است.

حبیبی با اشاره به اینکه استان یزد به ویژه شهرستان بافق به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در دل کویر از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این ویژگی شهرستان بافق سبب شده تا تعداد جرائم خشن و جنایی آن در سال از عدد انگشتان دست تجاوز نکند.

معاون مالی و عمرانی دادگستری استان یزد نیز در این مراسم با ارائه مشخصات فنی ساختمان جدید  دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافق اظهار داشت: این ساختمان هزار و ۵۷۰ مترمربع مساحت دارد و در زمینی به مساحت بیش از سه هزار متر در سه طبقه احداث خواهد شد.

عباسعلی امینی، اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای احداث این ساختمان را ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی قوه قضائیه تأمین می شود 

وی، مدت اجرای این پروژه را بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار ۱۸ ماه اعلام کرد و افزود: اداره کل نظارت فنی و مهندسی قوه قضائیه و دفتر فنی و مهندسی دادگستری کل استان بر روند اجرای کار نظارت مستقیم خواهند داشت.

منابع: مهر و ایسنا و دادگستری یزد

 

ارسال نظرات