مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان قم:

اعزام حدود 2500 زائر قم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب در صورت حمایت استانداری

ستار احمدوند مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان قم گفت:در صورت حمایت استانداری قم حدود 2500 زائر را به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اعزام خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۴۰۲۸۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج ستار احمدوند مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان قم گفت: در صورتی که استانداری به تعهداتش عمل کند و مشکل اعتبارات را رفع کند، 2500 زائر را به غرب و شمال غرب اعزام می کنیم.
 
وی ادامه داد : قصد داریم این تعداد زائر را در قالب 56 اتوبوس از 20 شهریور ماه به شهر های مریوان ، پاوه و مرصاد اعزام کنیم.
 
احمدوند تصریح کرد: در هر اتوبوس یک راوی وجود دارد و برنامه های مناسبی برای زائران در اتوبوس برنامه ریزی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ویژه ای که در اتوبوس ها برگزار می کنیم ایجاد کتابخانه در هر اتوبوس است که علاوه بر بسته های فرهنگی که به زائران داده می شود می توانند از کتاب هایی که در اختیارشان قرار می گیرد هم استفاده کنند.
 
این مقام مسئول در پایان افزود: سال گذشته حدود 6 هزار دانش آموز را به مناطق عملیاتی اعزام کردیم که در صورت رفع مشکلات این تعداد در امسال افزایش خواهد یافت.
 
وی بیان کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس، خاطرات شهدا، زندگی نامه و سیره شهدا به نسل جوان و نوجوان منتقل شود که مداحان باید این موضوعات را در شعرها و نوحه‌های خود بگنجانند.
 
 
احمدوند تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که سیره و روش زندگی شهدا فراموش شود، در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده مداحان است که باید در مجالس و محافل در مداحی ها و اشعار و نوحه‌های خود از آنها یاد کنند تا مبادا فراموش شوند.
 
وی با تاکید بر این نکته یاد و نام شهدا باید همیشه در جامعه زنده باشد، عنوان کرد: همان طور که اهل بیت (ع) به خواندن قرآن، ادعیه و احادیث و تکرار آن تاکید داشته‌اند، یاد شهدا و حضور در یادمان‌های شهدا نیز باید تکرار شود تا دلاورمردی شهیدان از یاد نرود.
 
 
پناهی اضافه کرد: باید در طول سال چند بار به در یادمان‌های شهدا و راهیان نور بیاییم و دوباره با شهدا بیعت کنیم و از حضور شهدا فیض ببریم.
 
انتهای متن/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار