رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ارائه آموزش های همگانی، تصریح کرد: مردم نیازمند دریافت آموزش دفاع از خود در حوادث، بلایا و بحران ها هستند.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۵۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج دکتر سید امیر محسن ضیائی در بازدید سر زده از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با اشاره به اینکه آموزش باید به صورت اصولی صورت گیرد، گفت: آموزش به عنوان یک فرآیند اساسی در جمعیت هلال احمر به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اساسی جمعیت هلال احمر آموزش است، اذعان داشت: در زمینه ارائه آموزش های لازم در این جمعیت و همچنین نحوه آموزش ها نیاز به یک بازسازی اساسی و ساختاری موثر است و بایستی توان آموزشی در یک مکان متمرکز شود.

رئیس جمعیت هلال احمربا تاکید بر اینکه بایستی امور ستادی از صف جداسازی شود تا هر بخش به نحو احسن به انجام وظایف محوله بپردازند، اضافه کرد: انجام برخی امورات که از حیطه اختیارات ستاد و همچنین صف خارج است، باعث شده تا وظایف اصلی به نحو مطلوب انجام نشود.

لزوم تغییر عملکردها در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

ضیائی با اشاره به فعالیت بیست ساله موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، تاکید کرد: در این موسسه نظر به تغییر چارت نداریم و بیشتر بر تغییر عملکردها تاکید خواهد شد، البته در این زمینه شورای عالی نیز استدلال لازم را پذیرفت و اصلاحات به زودی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش یک حرفه است؛ چرا که باید انتقال دانش و فکر انجام شود، تصریح کرد: در مجموعه ای مردم نهاد چون جمعیت هلال احمر زیبنده بود که معاونت آموزشی و پژوهشی داشته باشد؛ چرا که با توجه به جامعه هدف جمعیت هلال احمر که تمامی مردم ایران و حتی عرصه های بین المللی را شامل می شود؛ آموزش یک ضرورت است.

رئیس جمعیت هلال احمر به ارائه آموزش های همگانی اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش های همگانی مطالبه اصلی جمعیت هلال احمر از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران است؛ چرا که مردم نیازمند دریافت آموزش دفاع از خود در حوادث، بلایا و بحران ها هستند.

وی یادآور شد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران از نیروی انسانی خوبی برخوردار است و بسیاری از آن ها نیروهایی با توان کیفی بالا و دارای توانایی ها و مدارج علمی در خور توجه هستند که در زمینه نیروی انسانی درخور توجه، انسانی کارآمد است.

ارائه آموزش های همگانی و تخصصی وظیفه اصلی موسسه هلال ایران

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران باید آموزش های همگانی، آموزش های تخصصی و آموزش کارکنان این جمعیت را در دستور کار خود قرار دهد، عنوان کرد: باید آموزش های پلانB هشت هزار پرسنل جمعیت هلال احمر در سراسر کشور را به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران بسپاریم؛ علاوه بر آن باید آموزش های تخصصی به داوطلبان نیز ارائه شود.

به گفته وی، ارائه آموزش های آکادمیک نیز یکی دیگر از وظایف موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران است.

ضیائی بیان داشت: با ایجاد تغییرات در زمینه افزایش دانش مردم و ارائه آموزش های همگانی می توان با دولت وارد مذاکره شد و در زمینه ارائه خدمات آموزشی در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران سخن به میان آورد.

تمرکز فعالیت های پژوهشی جمعیت هلال احمر در موسسه هلال ایران

رئیس جمعیت هلال احمر به اهمیت پژوهش در کنار آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش ها با پژوهش هایی که در عمل جواب خود را پس داده، قابل ادغام است.

وی با اشاره به زلزله بم و کشته شدن ۴۵ هزار تن از هموطنانمان در این زلزله، خاطرنشان کرد: زلزله بم تجربه ای گران قیمت و تلخ بود که با تحقیق و پژوهش روی نحوه وقوع این زلزله، مواجهه مردم با آن و به دست آوردن نتایج مطلوب می توان از کشته شدن هموطنان در زلزله هایی مشابه آن جلوگیری کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید سرزده از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران از بخش های آموزشی، پژوهشی، آموزش همگانی، کتابخانه، سایت،آمفی تئاتر و لابراتوار زبان دیدن کرد و از نزدیک از روند کاری پرسنل این موسسه آگاه شد.

ارسال نظرات