به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب/ نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه جوین در گفتگو با " بسیج":

کمترین اثر بی حجابی کم ارزش شدن اصول حاکم بر تشکیل خانواده است

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه جوین گفت: بمترین اثر بی حجابی، بی حیایی و کم ارزش شدن اصول حاکم بر تشکیل خانواده است.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۶۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
حجت الاسلام علیپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،  به مناسبت 21 تیر ماه، روز ملی عفاف و حجاب بیان داشت: این روز ناظر بر واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد مشهد و قتل عام و کشتار زن و مرد مسلمان معترض به قانون کشف حجاب  در سال 1314 توسط عمال رضا خان پهلوی است که این روز بعد از انقلاب به نام روز عفاف و حجاب و دفاع از آن نامگذاری شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان نمود: در خصوص اهمیت حجاب و عفاف باید به این نکته توجه شود که حجاب و عفاف در قبل از اسلام هم برای زنان امری جا افتاده بوده و تقریبا در همه قبایل و ملت ها زنان از یک پوشش قابل توجهی که اکثر بدنشان را می پوشانده برخوردار بودند. اما دین اسلام با توجه به کامل بودن آن این بحث را جزء فرایض و واجبات دین مسلمانان دانسته است.

علیپور همچنین اظهار داشت: کمترین اثر بی حجابی باعث رشد بی حیایی و بی تقوایی و از بین رفتن اصول حاکم بر تشکیل خانواده و کم ارزش شدن خانه و خانواده به عنوان بنیان اثر گذار در یک اجتماع سالم می باشد.

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه جوین یادآور شد:  از مهم ترین راهکار های مقابله با بی حجابی  تبلیغ فرهنگ اسلامی ایرانی و سبک زندگی اسلامی در جامعه است چرا که که فرهنگ عفاف و حجاب را در خود دارد.

وی نقش مادران را در تشویق دختران خود به داشتن حجاب در خانواده ها موثر دانست و افزود: ترویج این فرهنگ ناب اسلامی باید ابتدا از خانواده ها شروع شود.

وی در پایان گفت: در قسمت تخلفات باید نیرو های مردمی و انتظامی با مصادیق علنی ضد حیا و عفاف در سطح اجتماع برخورد مناسبی داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار