یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
اخیرا رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولت در تلاش هستند تا هر معضلی در کشور را به موضوع تحریم ها ارتباط دهند که این کار افکار عمومی را به سمت سازش با غرب و بخصوص آمریکا هدایت می کند.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۸۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
حبیب انصاریان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از برخی موضع گیری ها مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از اثرات تحریم هاست، گفت: ما برای رسیدن به یک توافق خوب و منطقی باید با برنامه حرکت کنیم. این برنامه مشخص می کند که در صورت رسیدن به توافق چه کنیم و یا در صورت عدم توافق چه کنیم که بخش های مختلف کشور با قدرت در مسیر رشد حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سعی دارند تا معضلات اقتصادی را به تحریم های غرب نسبت دهند، تصریح کرد: اخیرا رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولت در تلاش هستند تا هر معضلی در کشور را به موضوع تحریم ها ارتباط دهند که این کار افکار عمومی را به سمت سازش با غرب و بخصوص آمریکا هدایت می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش روزبروز واردات کالا به کشور، اظهار داشت: متأسفانه دولت توجهی به این معضل ندارد و تمام وقت و فعالیت خود را بر روی موضوع مذاکرات متمرکز کرده است؛ چنانچه ما برای پس از اتمام مذاکرات و رسیدن به توافق یک برنامه ریزی دقیق نداشته باشیم، ایران به بازار کالاهای خارجی تبدیل خواهد شد.

انصاریان در خاتمه با تأکید بر لزوم توجه ویژه به بخش تولید، یادآور شد: دولت باید دستورالعملی را در جهت حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی تدوین و به سازمان ها و دستگاه های مرتبط ابلاغ کند.

ارسال نظرات