قیمت‌گذاری کالاهای اساسی به سازمان حمایت واگذار شد

بر اساس بخشنامه اخیر دولت مسئولیت بررسی و قیمت گذاری کالاهای اساسی و اولویت اول، تا سقف ۶ درصد به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان واگذار شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۴۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش  خبرگزاری تبسیج ، بر اساس بخش نامه جدید دولت تصمیمی گیری درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی و کالاهای اولویت داراول  تا سقف 6 درصد از کارگروه تنظیم بازار به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیید کنندگان واگذار شد.

بنا براین گزارش هرگونه تصمیم گیری درباره افزایش قیمت بیشتر از سقف یاد شده کالاهای اساسی و اولویت دار اول، کماکان با ارائه نظر کارشناسی سازمان حمایت و برعهده ستاد تنظیم بازار است.

گفتنی است که شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در 22 فروردین ماه امسال در نامه‌ای به اعضای ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها این موضوع را اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش  متن بخشنامه یاد شده به شرح زیر است: «هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن‌نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام؛ کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر، پنیر و ماست)، انواع کالاهای یارانه‌ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) در سال جاری تا سقف 6 درصد (صرفاً بر اساس سهم هزینه‌های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تأیید سازمان مذکور (هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است».  

ارسال نظرات