"سَبَبُ العِفةِ الحَیاء " علت پاکدامنی حیاست" حجاب زیبایی است و همچنین حدیثی است باز هم از مولای متقیان که می فرماید:صِیانَةُ المرئتهِ لِحالِها واَدوَمُ لِجَمالها "صیانت زن او را شاداب تروزیباییش را پایدارتر میکند.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۷۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

 



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه گلوگاه حجت الاسلام سید محمدجواد حسینی رکاوندی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گلوگاه مطالبی در خصـــــوص حجاب و عفاف با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مطلب بالارا بیان کرد.

 رکاوندی گفت: قرآن کریم در راستای معرفی تعالیم حبات بخش برای عرصه های حیات بشرآموزه های عمیق و همه جانبه ای در زمینه تنظیم روابط زن ومرد ارائه کرده است که جا دارد هریک از این آموزه ها از طرف کار شناسان علوم انسانی مورد بررسی و تحلیل عمیق قرار گیرد.

وی افزود:  از جمله این آموزه ها شیوه تنظیم روابط جنسی جامعه است که خود دارای بحثهای متعددی است، قرآن از یک سو غریزه جنسی و کشش میان زن و مرد را نه تنها مثل آموزه ای مسیـــــــحیت  پلید نمی داند بلکه به آن صحّه گذاشته است و آن را نشانه های حکمت و قدرت خداوند بر شمرده است(روم21)

نماینده ولی فقیه گلوگاه اشاره کرد: اسلام علاوه بر ضروری شمردن ای کشش برای ادامه نسل بشر و حیات انسان بر دو مسئله مهم تاکید کرده است اول جهت دهی و هدایت صحیح این غریزه و جلوگیری از سرکوب آن دوم کنترل و جلوگیری از رها شدن و سرکشی آن، چون خداوند هیچ چیز را در عالم وجود از جمله از وجود انسان بیهوده نیافریده، آنچه مهم است چگونگی رابطه ای است که انسان با هریک از پدیده های هستی از جمله غرایز خود برقرار میکند.

حجه الاسلام حسینی اظهار داشت:  دراین صورت مهمترین ابزارهای آنان در پیمودن پله های عبودیت و کمال خواهد بود، در رابطه با مسئله دوّم که کنترل باشد برنامه های قرآن در زمینه های تنظیم وتعدیل روابط جنسی زن و مرد توصیه و دستوراتی دارد که باید به صورت هماهنگ مورد توجه قرارگیرد.

وی متذکر شد: مهمترین این برنامه ها مورد بررسی قراردهیم؛ 1-         کنترل و محد ودسازی نگاه:  مهمترین گام برای پیشگیری از انحراف در روابط جنسی زنان و مردان کنترل نگاه است، قرآن در این زمینه زنان ومردان مومن را به عنوان وظیفه مشترک خطاب میکند که چشمان خودرا از اندامهای یکدیگر برگیرید (سوره نور آیه 30و31).

نماینده ولی فقیه سپاه گلوگاه ادامه داد: 2-          پوشش مشترک میان زن ومرد، قرآن اساساً برهنگی را عملی زشت و شیطانی و بر خلاف فطرت انسان می داند. 3- حجاب و پوشش خاص زنان:به دلیل تفاوتهای روحی و روانی عمیق میان زن و مرد ، تحریک پذیری آن دو در مواجهه با یکدیگر متفاوت است . مردان به شدت از زیبائیهای ظاهری زنان متأثر می شوند در حالیکه زنان چنین نیستند لذا فرآن دستورویژه ای برای زنان دارد واز آتها میخواهد که زیباییهای خود رابرای نامحرمان آشکار نکنند.(سوره نورآیه 31)

رکاوندی گفت: مسئله4- خودداری زنان از حالات ورفتارهای تحریک آمیز: از دیدگاه قرآن علاوه بر موارد یاد شده ، زنان باید اموری که سبب جاب توجه نامحرم میشود خودداری کنند.(سوره احزاب آیه 22 و نو31) و 5- خویشتن داری: قرآن با وجود همه آموزه های سامان بخش به روابط زن و مرد که ناظر به تامین نیازهای جنسی و جلوگیری از تحریک تمایلات جنسی است، فرمانی مهم و اساسی را در راستای سلامت جنسی جامعه مطرح میسازد که عبارت ازخویشتن داری است (نور33)خویشتن داری حتی برای کسانیکه ازدواج کردند نیز در مواجهه با زنان نامحرم ضرورتی آشکار دارد.

وی دیگر مسئله را این چنین یادکرد: 6- اعمال مجازات نسبت به جرائم جنسی: همچنان که روش عقلانی بشر در تنظیم امور اجتماعی علاوه بر وضع قانون ، اعمال مجازات نسبت به قانون شکنان است قرآن کریم نیز در زمینه انحرافات جنسی غلاوه بر تعیین مصادیق جرائم مجـــــــازاتهائی را قرار داده کــه اعـمال آنهادر کــاهش جــرم تاثیر فراوانی خواهد داشت ( سوره نور آیه 2)  ..............

ارسال نظرات
پر بیننده ها