مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان خبر داد

فعالیت خانه نخبگان زنجان در شش کارگروه

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان از فعالیت خانه نخبگان زنجان در شش کارگروه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۰۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، عباس بابایی در جلسه خانه نخبگان زنجان اظهار کرد : خانه نخبگان بسیج زنجان با هدف بهره‌مندی از افراد صاحب نظر ایجاد شده است و درصدد است تا ساماندهی ظرفیت نخبگی استان زنجان است و در 6 کارگروه فعالیت می‌کند.

رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت رسالت آموزش عالی در استان عنوان کرد: بیشتر مشکلات شناسایی شده مربوط به دانشگاه است.

رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان زنجان، عدم توجه به رسالت دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین مشکلات مراکز علمی در استان خواند و افزود: کمبود منابع مالی موجب حرکت دانشگاه‌ها به سمت خصوصی‌شدن و دریافت شهریه توسط نهادهای علمی شده است.

صحبتلو ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنعت را بسیار اندک خواند و افزود: باید تعامل بین دو این نهاد افزایش یابد.

وی از عدم وجود وحدت رویه در زمینه اجرای آیین‌نامه‌های مراکز علمی گله کرد و گفت: این عدم وحدت، مشکلات عدیده‌ای در مراکز علمی ایجاد کرده است.

رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان زنجان با اشاره به عدم رعایت سقف پذیرش دانشجو در مراکز علمی ادامه داد: پذیرش دانشجو در استان با نیازهای علمی استان همخوانی ندارد.

صحبتلو بر تاسیس رشته‌های متناسب با بازار کار استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید دانشگاه‌ها در نحوه پذیرش دانشجویان در مراکز علمی تجدید نظر کنند.

وی با گله از ایجاد بازار خرید و فروش مقاله و پایان‌نامه در مراکز علمی اظهار کرد: باید از ایجاد چنین بازارهایی جلوگیری شود.

رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان زنجان با اشاره به محدودبودن رشته‌های دانشگاهی، خدماتی و تولیدی خاطر نشان کرد: صنایع‌دستی تولیدی به سمت علمی‌شدن سوق داده نشده است.

صحبتلو با بیان اینکه دانشجویان انگیزه کمی برای گذراندن تحصیلات عالی دارند، تاکید کرد: باید انگیزه در بین افراد ایجاد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار