مسئول خواهران بسیج دانشجویی لرستان:

حجاب اسلامی به منزله ایجاد محدودیت و حبس کردن زن در خانه نیست

مسئول خواهران بسیج دانشجویی لرستان گفت: حجاب اسلامی به منزله ایجاد محدودیت و حبس کردن زن در خانه نیست.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۲۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

طاهره صدقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان گفت: حجاب اسلامی آنگونه که غرب تبلیغ می کند به معنای حبس زن در خانه یا پرده نشینی و دوری از شرکت در مسائل اجتماعی نیست، بلکه بدین معناست که زن در ارتباطات خود با مردان بیگانه موی سر و اندام خود را بپوشاند و از خودنمایی پرهیز کند.

وی با بیان اینکه حجاب زن مسلمان بر خلاف آنچه غربی ها می اندیشند نشان مظلومیت او نیست افزود: حجاب در اسلام محدودیت نیست بلکه مصونیت است . حجاب اسلامی بر خلاف سنت مسیحی، نشان و سمبل تسلط و اشراف مرد بر زن یا تبعیت زن از مرد نیست. حجاب اسلامی بر خلاف سنت یهودی سمبل تجمل گرایی و تبعیض و تمایز طبقه ای از طبقه دیگر نیست. حجاب در اسلام، نشان تقوا، پاکدامنی و خداترسی زن مسلمان است.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی لرستان یکی از علت های مهم بدحجابی را ناآگاهی مردم از منشاء و هدف اقدامات تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: از مهم ترین عوامل اجتماعی و فرهنگی که به بدحجابی دامن می زند ارتباط بین پسر و دختر ، فضای مجازی و مدگرایی است که همه اینها می توانند ناشی از تهاجم فرهنگی غرب و ضعف در گسترش و توسعه ملی گرایی و جامعه پذیری بین جوانان باشد.

صدقی ادامه داد: یکی از وظایف مهم جامعه و خانواده جامعه پذیر کردن افراد و تقویت هویت ملی است که متاسفانه در جامعه ما مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک روش مهم برای معنویت بخشی تقویت هویت ملی است تصریح کرد: برای پی بردن به ضرورت  وجود قانون عفاف و حجاب در کشور، می توان به مزیت های رعایت عفاف و حجاب پرداخت که امنیت، رشد روانی و اجتماعی، رشد شخصیت، تعدیل روحیه تبرج و خودنمایی، رشد معنوی، احترام و ارزش فردی و مصونیت را از آثار فردی آن برشمرد.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی لرستان گفت: سلامت اخلاقی جامعه، آزادی زن در اموراتی مانند کار، تلاش، تحصیل و رشد و پیشرفت نیز از آثار اجتماعی حجاب در جامعه است. 

ارسال نظرات