رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه قاب سرخ بسیار اثر بخش است، گفت: توصیه می‌کنم این نمایشگاه در شهرهای مختلف برپا شود تا خانواده‌ها و عموم مردم از آن دیدن کنند.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۳۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایشگاه «قاب سرخ» که مجموعه‌ای از عکس‌های منتخب گلزارهای شهداست صبح روز یکشنبه 21 تیرماه 94 با حضور دکتر علی لاریجانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نمایندگان مجلس و معاونان و مدیران بنیاد در محل مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

علی لاریجانی در گفت‌وگویی ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برپایی این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه حاوی عکس‌های پرمعنا و الهام بخشی از خانواده شهداست. ارتباط شهدا با زندگی عادی مردم و نیز نقش خانواده شهدا در حفظ این سنت فکری، حائز اهمیت بوده و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیز در این زمینه اثرگذار است. نمایشگاه قاب سرخ بسیار اثربخش است و توصیه می‌کنم ترتیبی داده شود که این نمایشگاه در شهرهای مختلف برپا شود تا خانواده‌ها و عموم مردم از آن دیدن کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه را افزایش روحیه مجاهدت عنوان کرد و گفت: تفکر جهادی در اداره کشور بسیار مهم است و به‌ این‌ترتیب می‌توان گفت این نمایشگاه یک حرکت صرفاً فرهنگی نیست بلکه القاکننده انرژی به جامعه است. یکی از ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه، بیداری حس غیرت دینی در افراد و تقویت روحیه مجاهدت در افراد است که برای کشور مهم ارزیابی می‌شود.

دکتر لاریجانی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این ابتکار سپاسگزاری کرد و در دفتر یادبود این نمایشگاه متنی را به شرح زیر نوشت: نمایشگاه قاب سرخ که بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران مبتکر آن بودند حاوی الهامات ارزشمند معنوی برای جامعه خواهد بود از همت و روشن‌بینی عزیزان و دست‌اندرکاران سپاسگزارم.

محمد اسفندیاری، دبیر جشنواره قاب سرخ نیز در توضیحاتی به حاضران و رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: عکاسی از گلزار شهدای سراسر کشور با تفسیر تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به نام امامزادگان عشق موضوع اصلی این جشنواره بود که در بخش‌های سطح حرفه‌ای، دانش‌آموزی، دانشجویی و مردمی با دوربین و تلفن همراه و در بخش ویژه جشنواره شامل گلزارهای شهیدان در روستاهای سراسر کشور برگزار و در طول مدت دریافت آثار برای جشنواره، 3 هزار عکس واصل شد که حدود 200 عکس از این تعداد به دلیل داشتن مفاهیم بلند، توسط هیئت‌داوران متخصص و با تجربه، برای چاپ در یک کتاب انتخاب شد و 72 قطعه آن برای اجرای نمایشگاه و ارائه به‌عنوان آثار ممتاز، جوایز
ارزنده‌ای دریافت کردند.

وی ادامه داد: نمایشگاه قاب سرخ، 4 خردادماه 94 با هدف زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا به‌خصوص بزرگداشت 22 اسفند «روز شهید»، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری در این عرصه، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های ایثار و شهادت، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور با موضوع مربوطه و تلاش برای معرفی دستاوردهای ایثار و شهادت افتتاح شد.

این مراسم با حضور مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، صدیقه کاوه مشاور ریس بنیاد در امور بانوان شاهد و ایثارگر، مصطفی پرکره مشاور رئیس بنیاد در امور جانبازان، محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد، حسین تبریزی مدیرکل امور مالی بنیاد، سجاد قاسمی مدیرکل حراست بنیاد، علی عباس کمری رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و حمید علی صمیمی رییس بنیاد تهران بزرگ برگزار شد.

ارسال نظرات