خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان قم؛

محفل انس با قرآن با حضور حقوقدانان بسیجی برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن به همت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۳۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این محفل که غروب یکشنبه با حضور مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین سازمان بسیج حقوقدانان و همچنین برخی از مسئولان سپاه استان در مجتمع ولایت برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عزیزالله فهیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم و از اعضای شاخص این سازمان طی سخنانی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: سر مقدس امام حسین(ع) بالای نیزه در شهر کوفه آیه نهم سوره مبارک کهف را قرائت کرد که می فرماید: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً» که در این جا می توان گفت خود سیدالشهدا(ع) کهف و پناهگاه امنی برای همه بشریت هستند و غیر از اهل بیت(ع) راه نجات و فلاح دیگری وجود ندارد.

وی افزود: امروز همه عالم شیفته و تشنه دریافت معارف حقه اهل بیت عصمت و طهارت هستند و ما وظیفه داریم که در راستای تبیین و نشر آن ها گام برداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از سویی می دانیم که هدف اصلی اصحاب کهف امر به معروف و نهی از منکر بوده است که امام حسین(ع) در این راستا خود بزرگ پرچمدار احیای این فریضه الهی در تمام طول تاریخ به شمار می رود و ما به عنوان شیعیان و محبین ایشان ، رسالت بزرگی در این باره بر دوش داریم.

وی با بیان این که هیچ کس نمی تواند نسبت به اجرا و احیای این فریضه مسلم دینی، بی تفاوت باشد ، گفت: دایر کردن کلینیک حقوقی و اجرای نشست های بصیرتی از سوی سازمان بسیج حقوقدانان در سطح مساجد استان قم از جمله مصادیق حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و روشنگری مردم است که برکات ارزشمندی به همراه داشته و باید با قوت هرچه بیشتر ادامه یابد.

در ادامه این مراسم ، علی حبیبی، حافظ کل قرآن کریم و از نخبگان حوزوی و دانشگاهی به ارایه برنامه قرآنی پرداخت و در خاتمه ابراهیم سانی خانی، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم به ارایه گزارش اجمالی از فعالیت های این سازمان در راستای بصیرت افزایی دینی و تخصصی پرداخت.



ارسال نظرات