نوش‌آبادی مطرح کرد

حمایت رهبر انقلاب از حقوق مالکیت ادبی و هنری در برنامه ششم توسعه

سخنگوی ارشاد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ در یکی از بندهای آن رهبر فرزانه انقلاب دفاع از حقوق مولفان،‌ مصنفان و پدیدآورندگان آثار هنری و ادبی را به عنوان یکی از محورها تعیین نموده‌‌اند.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۹۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لایجه حقوق مالکیت ادبی و هنری گفت:‌ این لایحه مدتی است که در حال رسیدگی و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است،‌ این لایحه یکی از کارهای مهم در دولت بود که سال گذشته تنظیم و تقدیم مجلس شد.

وی ادامه داد:‌ قرار است، پس از بررسی کمیسیون‌ها در صحن علنی مجلس مطرح شود. اما با توجه به اینکه حجم طرح‌ها و لوایح در دست بررسی مجلس بسیار است،‌ هنوز نوبت بررسی این لایحه در صحن عملی نشده و البته انتظار این است که این لایجه در خارج از نوبت رسیدگی شود.

نوش‌آبادی افزود:‌ نکته دیگری که لازم به ذکر است، توجه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم به حقوق مالکیت ادبی و هنری است، ما خوشحالیم که بحث دفاع از حقوق مصنفین، مولفین و پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری امروز در کشور جایگاهی یافته است که رهبر انقلاب آن را به عنوان یکی از محورها در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در نظر گرفته‌اند،‌ در یکی از بند‌های مرتبط با حوزه فرهنگ سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اختصاص به حمایت از پدید‌آورندگان آثار ادبی و هنری و محققان و مخترعین یافته است.

سخنگوی وزرات ارشاد گفت:‌ اینکه امروز موضوع کپی رایت، حقوق مالکیت ادبی، هنری، فکری و معنوی آنچنان جایگاهی در کشور یافته که در فهرست سیاست‌های کلی نظام و در برنامه ششم مدنظر رهبری قرار می‌گیرد‌، گام بسیار بلندی است برای تحقق مالکیت فکری و برای تثبیت این موضوع در کشور.

در بخش امور فرهنگی سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در بند 71  بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنری مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامیی ـ ایرانی تأکید شده است.

ارسال نظرات