سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه در سال 93 از نظر تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی و تبدیل وضعیت اساتید نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش ظرفیت رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبرداد و گفت: در سال گذشته، 11هزار و 362 دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل بودند که از اين تعداد 11 نفر در مقطع کاردانی، هشت هزار و 396 نفر در مقطع کارشناسی، دو هزار و 474 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 481 نفر در مقطع دکتری فعاليت تحصيلی داشتند.

صادقی در ادامه به مقايسه این آمار با سال 1392 پرداخت و افزود: تعداد دانشجويان در هر سه مقطع تحصیلی افزايش يافته است با اینحال شاهد کاهش تعداد دانشجويان در مقطع کاردانی هستیم.

وی در خصوص تعداد اعضای هيأت علمی دانشگاه نیز گفت: تعداد اعضای هيأت علمی دانشگاه در سال گذشته به 319 نفر رسيدبود و اين در حالی است که در سال 1392، 262 نفر در هيأت علمی دانشگاه مشغول به فعاليت بودند.

سرپرست دانشگاه محقق با اشاره به رشد قابل توجه رشته های دانشگاهی در مقطع تحصيلات تکميلی افزود: در مقطع کارشناسی تعداد رشته های دانشگاه از 69 رشته به 70 رشته، در کارشناسی ارشد از 114 رشته به 122 رشته و در دکتری نیز از 40 رشته به 58 رشته افزایش داشتیم.

وی در پایان تصريح کرد: سال گذشته برای يک رشته کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و 18 رشته دکتری مجوز اخذ شده است.

ارسال نظرات