طرح تولید و طراحی نوشت افزار های بومی در اردبیل برای اولین بار توسط گروه فرهنگی هنری آفتاب و با لوگو "آفرین" تولید و وارد بازار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۷۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سعید طلوعیان، دانشجوی جوان اردبیلی با اعلام این خبر گفت: طرح تولید و طراحی نوشت افزار های بومی در اردبیل برای اولین بار توسط گروه فرهنگی هنری آفتاب و با لوگو "آفرین" تولید و وارد بازار خواهد شد.

طلوعیان افزود: ایده نوشت افزارهای فرهنگی و بومی که کاملا متناسب با فرهنگ و مختصات اجتماعی اردبیل طراحی شده است فرصتی را فراهم می آورد تا عناصر فرهنگ بومی، دینی و مذهبی ما در قالب نمادهایی برای فرزندان ما معرفی شوند. دانش اموزان اردبیلی با استفاده از این نوشت افزارها با فرهنگ شهر خود، شخصیت های اثر بخش و تاریخی، مکان های دیدنی و گردشگری و آثار و جاذبه های دینی اردبیل آشنا خواهند شد که گامی در جهت مقابله با موج جبهه فرهنگ وارداتی است که هدف ان تهی کردن نسل آینده کشور از فرهنگ اصیل و غنی و همچنین بی هویت کردن جامعه به لحاظ فرهنگی است.

سعید طلوعیان دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس افزود؛ دفاتر تولیدی گروه فرهنگی هنری آفتاب با برند و لوگوی "آفرین" طراحی و چاپ شده اند که این عنوان با توجه به نهفته بودن معنای خلاقیت، آفرینندگی و تازگی و همچینن مانوس بودن دانش اموزان با این عنوان است.

سعید طلوعیان همچنین به طرح های مختلف دفاتر "آفرین" اشاره کرد و افزود؛ طرح های گوناگونی همچون بقعه الله الله و بقعه شیخ صفی، میدان توحید اردبیل و مجسمه مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی، بازار سنتی قیصریه، مسجد باشکوه عالی قاپو، سابقه سفالگری دیرینه اردبیل، فرشبافی و شیرینی ها و سوغات محلی اردبیل در طراحی دفاتر استفاده شده است.

طلوعیان ادامه داد؛ در اجرای طرح دفاتر بومی اردبیل مجموعه دوستان فرهنگی و دغدغه مند در مجموعه جبهه فرهنگی مطالعات انقلاب اسلامی نیز برای عملی شدن این طرح یاری رسانده اند که جا دارد از این دوستان تقدیر کنم.

سعید طلوعیان ادامه داد؛ انشاالله با حمایت مردم و استقبال دانش اموزان از طرح دفاتر بومی در سال های آتی این طرح با گستردگی بیشتری اجرا خواهد شد و همچنین برنامه ما آن است که مجمع نوشت افزارهای بومی شمال غرب کشور را با محوریت اردبیل در آینده ای نه چندان دور راه اندازی کنیم تا کارها به صورت جبهه ای و منظم به پیش برود.

سعید طلوعیان افزود؛ دفاتر بومی اردبیل از ابتدای مرداد ماه امسال وارد بازار خواهد شد و انشالله با استقبال دانش آموزان و خانواده های اردبیلی قرار خواهد گرفت.

طلوعیان در ادامه همچنین از برگزار مراسم رونمایی از طرح دفاتر بومی در مرداد ماه در اردبیل خبر داد که در طی با حضور شخصیت های فرهنگی اردبیل از این دفاتر رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات