مستخدمین حسینی در گفتگو با بسیج:

استفاده از 800هزار میلیارد نقدینگی در راستای واردات، تورم را احیا می‌کند

کد خبر: ۸۵۴۰۸۶۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رقم 800هزار میلیاردی نقدینگی کشور که دولت اعلاک کرده است، اظهار داشت: میزان نقدینگی کشور از دو سال گذشته تا کنون از رقم 500 هزار میلیارد به 800هزار میلیارد رسیده است که بخشی از دلایل آن به تصمیماتی که در اواخر دولت قبل گرفته شد مربوط است و البته دلیل عمده آن نیز به همین دولت باز می‌گردد.

این اقتصاددان ادامه داد: این رقم بالای نقدینگی هم می تواند اثر مثبت و هم می تواند اثر منفی در اقتصاد کشور داشته باشد که این موضوع به نحوه مدیریت و برخورد دولت با آن بستگی دارد. اگر نقدینگی در راستای تولید ملی استفاده شود قطعا اثراتی مطلوب در جامعه و اقتصاد به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این نقدینگی در راستای واردات خطری جدی برای کشور است، تصریح کرد: چنانچه دولت نتواند نقدینگی موجود را به طور صحیح مدیریت کند و از آن در راستای واسطه گری و واردات کالاهای غیر اساسی استفاده کند، در آینده ای نه تنها دور شاهد تورمی چشم گیر در کشور خواهیم بود.

مستخدمین حسینی در ادامه یادآور شد: اینکه بانک مرکزی مدعی است که افزایش نقدینگی تورم را به دنبال نداشته است شاید تا حدودی صحیح باشد اما باید در پاسخ گفت که عمیق‌تر شدن رکود دلیل اصلی رشد نقدینگی است و غیر فعال بودن نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور سندی برای اثبات این قضیه است.

ارسال نظرات